Annons

Garanti på beg. Hyundai

1
Är det någon som har greppat följande på Hyundai Sverige-webben:

”Hyundai utökar sitt garantiprogram”

Hyundais garantiprogram utökas till att även gälla begagnade bilar, om de köps hos en auktoriserad Hyundai-återförsäljare. Kvalitetsgarantin är på tre år och gäller tills bilen är nio år gammal eller mätarställningen på 14.000 mil.


Nybilsgarantin är på 3 år o obegränsat antal mil. Om jag säljer min pärla till handlarkompisen och köper tillbaka den - 60 sekunder senare - får jag då 3 år extra garanti förutsatt att jag ligger inom 14.000 mil?

Om jag inte gör någonting så får jag givetvis ingen extra garanti bortom 3-årsgränsen.

Det känns lite konstigt och ologiskt det här, eller vad tycker ni?
Annons

Re: Garanti på beg. Hyundai

2
ClasseClas skrev:Om jag säljer min pärla till handlarkompisen och köper tillbaka den - 60 sekunder senare - får jag då 3 år extra garanti förutsatt att jag ligger inom 14.000 mil?
Intressant i det hela vore ju att veta hur mycket du får för din bil och hur mycket du måste betala för den 60 sekunder senare... eller kan man vara såååååå kompis med handlaren?...

Må gott :wink:
Stahl

3
Vad jag egentligen fiskar efter är om vi trogna ägare efter 3 år kommer få ett erbjudande från Hyundai att jacka upp garantin ytterligare 3 år till en rimlig peng?

Tror inte det, men det är kanske dags att börja tjata? :roll: :roll: :roll:

4
Idén är inte dum alls! Jag tycker att vi alla ska ringa våra återförsäljare och fråga hur mycket en "ny" garanti skulle kosta...om tillräckligt många frågar så kanske det börjar hända saker....

Må gott :wink:
Stahl

6
ja,ja....du får säkert en ny bil istället för ny garanti.... :D

Stahl

"Jisses" nu har jag varit så tjatig att jag blivit fullvärdig medlem :D

7
Stahl skrev:ja,ja....du får säkert en ny bil istället för ny garanti.... :D

Stahl

"Jisses" nu har jag varit så tjatig att jag blivit fullvärdig medlem :D
Bild
Fortsätt tjata, det "lönar" sig som du ser! :wink: