Min ACC blåser bara ut kallluft när jag sätter temperaturen på 17 grader, vilket är lägsta tempen som går att sätta. Sätter jag den på 17,5 grader kommer det mycket varm luft. Höjer jag värmen till 25 grader känns det ungefär lika varmt som vid 17,5 grader. Bilen är en Santa Fee -02 CDI.
Nån som känner igen problemet?
Annons
2
Behöver ju inte vara nåt fel på ACC:n(?)
Den jobbar efter givare så det är inte temperaturen på utblås-luften man
ställer in.Och värme levererar den?
Men lite mer info vore bra: Hur länge har du haft bilen i din ägo?
Upplever du att ACC:n har ändrat beteende?
I.s.f: Kom det plötsligt? Kan du sätta det i samband med något annat
som gjorts åt bilen?
Om det spökar med ACC:n är det nog väldigt lite du själv kan göra.
Ingenting för "hemmapularen".
Finns gott om firmor som specialiserat sig på AC/kylare/radiatorer.
De brukar hålla en ganska human prisnivå på sina jobb.
Petroff
Den jobbar efter givare så det är inte temperaturen på utblås-luften man
ställer in.Och värme levererar den?
Men lite mer info vore bra: Hur länge har du haft bilen i din ägo?
Upplever du att ACC:n har ändrat beteende?
I.s.f: Kom det plötsligt? Kan du sätta det i samband med något annat
som gjorts åt bilen?
Om det spökar med ACC:n är det nog väldigt lite du själv kan göra.
Ingenting för "hemmapularen".
Finns gott om firmor som specialiserat sig på AC/kylare/radiatorer.
De brukar hålla en ganska human prisnivå på sina jobb.
Petroff
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart
4
Hej och mycket välkommen till forumet, Blizzet!
Det är riktigt, att 17 grader är lägsta temperaturen du kan ställa ACC:n på; Det är bara nyttigt att låta kompressorn få arbeta en stund ett par gånger i veckan även mitt i vintern(?). Sen är det precis som Petroff säger, att den jobbar för fullt tills den uppnått rätt gradtal!
Det är riktigt, att 17 grader är lägsta temperaturen du kan ställa ACC:n på; Det är bara nyttigt att låta kompressorn få arbeta en stund ett par gånger i veckan även mitt i vintern(?). Sen är det precis som Petroff säger, att den jobbar för fullt tills den uppnått rätt gradtal!
Hälsningar
181 Skäreläjan
Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)
"Ditt hem är där din katt är...!"
181 Skäreläjan
Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)
"Ditt hem är där din katt är...!"
5
Tack för alla som välkomnat mig! Verkar vara ett trevligt forum.petroff skrev:Behöver ju inte vara nåt fel på ACC:n(?)
Den jobbar efter givare så det är inte temperaturen på utblås-luften man
ställer in.Och värme levererar den?
Men lite mer info vore bra: Hur länge har du haft bilen i din ägo?
Upplever du att ACC:n har ändrat beteende?
I.s.f: Kom det plötsligt? Kan du sätta det i samband med något annat
som gjorts åt bilen?
Om det spökar med ACC:n är det nog väldigt lite du själv kan göra.
Ingenting för "hemmapularen".
Finns gott om firmor som specialiserat sig på AC/kylare/radiatorer.
De brukar hålla en ganska human prisnivå på sina jobb.
Petroff
Jag har ägt min Santa Fee i drygt ett år. ACC har blivit succesivt sämre, men har hela tiden blåst ut för hög temp hela tiden. Nu är jag nere på 17 grader om jag vill ha det kallt annars kör jag 17,5 grader.....
Jag är inne på att det är nån givare inne i bilen som styr tempen på ACC som kan spöka, eller styr ACC själv temperatur utan givare inne i kupen?
Jag ska läma in bilen hos en bilfirma, men tänkte höra om nån stött på samma problem. Kan ju underlätta för killen som ska felsöka.