Annons

31
Nå, jag kan inte tala om ungdomen direkt... Men den här låten med Joe Cocker är riktigt bra!

Vill minnas att det var i den engelska filmen "The Full Monty" som den gick som ledmotiv.(Rätta mig om jag har fel...) På svenska minns jag inte just nu vad den hette, men den filmen är också kanonbra! :D :D :D
Har ni möjlighet, så se den! :wink: :wink:
Senast redigerad av Skäreläjan den 03 dec 2007, 23:13, redigerad totalt 1 gånger.
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"
Annons

32
SantaSalle skrev:Kan bara inte låta bli :D

En riktig goding från ungdomen:

Just A Gigolo med David Lee Rooth :wink:



/Salle 8)
Oj, den väckte många härliga minnen :D

van Halen blev sig inte likt efter DLR. Sammy Hagar höll inte riktigt måttet enligt mig. Fast "Why cant this be love" gjorde han riktigt bra samt "Cant drive 55".
Mina fordon:
En svart 04 Platina V6 Automat
Volvo S70
Pontiac Trans Am WS6 Ram Air -00
Yamaha R1 -2011
Orion 27 Dirtbike 125cc -07, sonens
Dirtbike 110 cc -06, dotterns
Lillkoreanen Hyosung Rallyscooter -05

Hojen: http://www.sporthoj.com/garage/?chirre2" onclick="window.open(this.href);return false;

33
Väääldigt mycke nostalgi i den här tråden.
Nån som känner för nåt rykande färskt? (Nähä,inte ICA?Slipp då)

Kan väl va kul att vara i fronten nån gång?
Testa den här: M.I.A med låten `Paper planes´
(Videon till låten är inte ens släppt än.Kommer på MTV 17:e Dec)

Har ingen direktlänk till låten.Då du fått upp sidan finns en musikspelare
till höger.Markera översta låten:
PPRPLNSryeryeAB (Det är inte PIRAT.Låten går INTE att ladda ner)

Länk: http://www.myspace.com/mia

Jag kan inte hjälpa det! Blev helt såld!

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

34
Til alla er musikknuttar därute kanske man kan få komma med ett tips. Jag har funderat på hur man skulle kunna rippa ner sina vinyl till hårddisken. Min stereo står i andra änden av våningen mot datan, vilket krävt en icke föraktligt lång kabel samt en språngmarch som en smålandsstövare för hinna starta inspelningen innan pick upen gått ner.
Har tittat på Lencos skivspelare med USB anslutning, men kvaliten verkade inge vidare. Jag har nu varit på Expert och köpt en förförstärkare av RIA typ.. Kostar 399:- samt kopplas mellan skivspelare och ljudkortet. Klart! Bara att köra. Skivspelare är ju lätt att bära in de ggr man ska spela in jämfört med hela anläggningen
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!

35
Fint tips, Opticrob! Jodå, jag praktiserade det för några år sedan, och har fört över mängder med gamla vinyl-LP till CD!
Jag tog helt sonika ner den gamla Luxman-förstärkaren och skivspelaren till datorn och använde den!
Då kan jag ju kanske komma med ytterligare ett tips; Om man har Nero-programmet, så har man troligen också "Nero WaveEditor" installerat!
Det är det bästa inspelningsprogrammet, tycker jag!
Man spelar in på det, och kan sen redigera bort både hack och brus, samt lägga till med hjälp av en equalizer, bas, diskant och mellanregister där det behövs. Därefter stereobreddning och tidsgränser o s v...
Sen sparar man antingen som wave-fil eller Mp3, vilket man vill, eller båda.
Jag har således "vanliga" CD-skivor med resp artist, och - mest för att ha i bilen - några CD med 180-190 låtar på...!
Speciellt roligt när man har gamla LP-skivor som inte finns att få tag på som CD nuförtiden!
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

36
Läste just i tidningen om ett TV-program som kommer ikväll (14/12) på SVT2 kl 21.30; Det är en dokumentär om ljudfreaks...!
Om nu några hinner läsa detta innan dess... I annat fall går reprisen den 22/12...!
Kanske dags att aktualisera denna tråden..?
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=1126
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

37
Skäreläjan skrev:Nå, jag kan inte tala om ungdomen direkt... Men den här låten med Joe Cocker är riktigt bra!

Vill minnas att det var i den engelska filmen "The Full Monty" som den gick som ledmotiv.(Rätta mig om jag har fel...) På svenska minns jag inte just nu vad den hette, men den filmen är också kanonbra! :D :D :D
Har ni möjlighet, så se den! :wink: :wink:
Det blir idel R i kanten Läjan!
Originaltitel "Full Monty".
Svensk titel: "Allt Eller Inget"
Joe Cocker kör sin version av "You Can Leave Your Hat On".

#Ett gäng arbetslösa stålarbetare från Sheffield får en ide´om att försörja sig o familj på samma sätt som gästande "The Chippendales"

Lite grann i samma anda som "The Comitments"

Ger bägge filmerna 9+(av 10 möjliga)
Dags för en filmtråd?

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

38
Skäreläjan skrev:Läste just i tidningen om ett TV-program som kommer ikväll (14/12) på SVT2 kl 21.30; Det är en dokumentär om ljudfreaks...!
Om nu några hinner läsa detta innan dess... I annat fall går reprisen den 22/12...!
Nja... efter att ha sett programmet tyckte jag inte det var så mycket av intresse egentligen. Skall iallafall inte se reprisen... :roll:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

39
opticrob skrev:Til alla er musikknuttar därute kanske man kan få komma med ett tips.
opticrob: Vi måste få talas vid.
Är det så enkelt att man med en mojäng för c:a 400:- kan överföra
sina vinyler till CD?

Jag är idel öra.

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

41
opticrob skrev:Kolla PM
Neej.Inget PM än? :cry: Du kanske glömde sätta rubrik på det?
Då blir det liksom puts väck med det man skrivit.

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

43
Då det är Jul så får det väl bli en Jullåt och då såklart en rockigare sådan med Twisted Sister. Psalmer är ganska bra ibland :)


Deras Julskiva: Twisted Christmas, kan jag varmt rekommendera att ladd.. jag menar köpa. Skitbra.
Mina fordon:
En svart 04 Platina V6 Automat
Volvo S70
Pontiac Trans Am WS6 Ram Air -00
Yamaha R1 -2011
Orion 27 Dirtbike 125cc -07, sonens
Dirtbike 110 cc -06, dotterns
Lillkoreanen Hyosung Rallyscooter -05

Hojen: http://www.sporthoj.com/garage/?chirre2" onclick="window.open(this.href);return false;

44
petroff skrev:
opticrob skrev:Til alla er musikknuttar därute kanske man kan få komma med ett tips.
opticrob: Vi måste få talas vid.
Är det så enkelt att man med en mojäng för c:a 400:- kan överföra
sina vinyler till CD?

Jag är idel öra.

Petroff :wink:
Hur går det för dej med rippingen Petroff :?:
Just nu är Raj Montana Band på väg ner i datan :D :D
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!

45
Har ett litet domestic problem: Skat..förlåt HSB,har synpunkter på min föresats att skivspelare och skivsamling ska ned från vinden.
Men jag ger mig inte.Tids nog kommer ett tillfälle då vi kan idka byteshandel HSB o jag. :D

(Och ledsnar jag på att vänta kan jag ju låta´na grensla en kvast.Ger mig tusan på att det bär till väders.Och så var det problemet ur världen! :lol: )

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart