Annons

Rattlås??

1
Hej,

Jag har en fråga som har gnagt lite under en längre tid och det är gällande rattlåset på min Santa fe 01:a (2,7). Eller rättare sagt saknaden av rattlås.

I manualen står det att bilen är utrustad med ett rattlås, men det verkar som att min bil är ett undantag. Jag kan inte låsa min ratt och jag undrar nu om det är någon annan som känner till detta problem?

:?:
Annons

4
Hazlos -
Bilen har aldrig varit stulen väl, tänker på om man knäckt rattlåset någon gång?

För det som odde nämner har du väl redan testat? :roll:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

5
Sent svar blev det här :)

Jo jag har provat att ta ur nyckeln enligt standard modell.

Vad jag vet så har bilen inte varit stulen då jag köpte den av den firma.

När jag hade bilen på service tidigare så kontstaterade de att rattlåset inte fungerade. Jag fick dock inget åtgärdförslag :?

6
För fasen - på firman igen där du köpt bilen. Säg till att de får fixa rattlåsen utan kostnad.... :evil: för de skall funka!
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

7
Finns en säkerhetsaspekt är också:

ett knäckt rattlås kan - mycket ovanligt, men ändå - plötsligt och utan förvarning antingen kärva eller i värsta fall helt blockera styrningen under färd.
Det finns åtskilliga exempel på biltjyvar som fallit på eget grepp när den nystulna pärlan valt tangentens riktning efter ett rejält gupp.

Att gud straffar somliga med det samma vet vi allihopa, se bara till att det inte blir du som åker dit, Hazlos. :wink:

Glöm heller inte tidningen MADs stående varning:

"Färdas aldrig längre sträckor på låst cykel!"


Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting