Annons

Köp av extra fjärr för lås/larm

1
Hej,

Jag har funderat lite på det här med larmet till bilen och om den fjärrdosa man har slutar att fungera.

Det finns ju en instruktion i manualen hur man ska göra vid ett sådant tillfälle och lite olika spekulationer i forumet gällande allt från blå nycklar till 30 sek i tändningen.

Jag har iaf kollat runt lite på Ebay och där finns det billiga fjärr nycklar för Santa Fe att köpa. Dessa ska seda programeras för att passa ihop med larmet. Se ett exempel här:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HYUNDAI- ... enameZWDVW

Min modell är en Santa Fe 01:a och jag har sett lite olika modeller. Min fråga är om någon vet mer detta eller tom har köpt en fjärr från Ebay?

Det jag reagerar på är att modell nr inte överensstämmer med det som står på min fjärr: OKA-510T (på den amerikanska)

På min står det OKA-610T (eller om det är 600T).

Någon som har någon erfaranhet / tips om detta?
Annons

2
Hejsan Hazlos och välkommen till forumet.

Har dock ingen erfarenhet av det du frågar om och vet ingen som har det heller.

Tänkte bara säga att jag har en SF 05:a och på min står det OKA-600T, fast det gör ju ingen klokare. :roll: :wink:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

3
Hej Hazlos! Välkommen till forumet!
Har heller ingen erfarenhet av ev problem med nycklarna, men min handlare sade, att skulle det någon gång uppstå problem så kunde han ordna det!
Kanske din handlare också kan? :wink:
Kul med en Göteborgare på forumet också...!
(Kanske finns fler förstås...) :?
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

4
Kul med en Göteborgare på forumet också...!
(Kanske finns fler förstås...)
Det tvivlar jag på skäreläjan, för de skulle ha märkts. Du har väl inte hört en "Kålle" som kan hålla tyst? :lol:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

5
Nä, det förstås...
Tror du någon misstänker var vi har våra rötter? (INTE morötter! :lol: :lol: )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

7
nimbusen skrev:
Bild
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

8
Jo det var Kålle och Ada som...

Nej, jag är faktiskt inflyttad Göteborgare så jag ska inte påbörja något som jag inte kan hantera :D

Dock så kommer jag nog att kolla upp detta med fjärren och se om man kan få det modellnr som verkar vara standard här i Sverige. Sedan kostar ju fjärren runt 200 kr så det kan ju vara värt ett fösök.

Återkommer med mer info för den som är intresserad.

/Hazlos

9
Låter spännande Hazlos.
Säker på att de finns många här som är intresserade.



PS
Inflyttad eller ej - har man en Hyundai-SUV, bosatt sig i Götet med omnejd och hittat hit till "vårt" forum, ja då har man automatiskt inkasserat en extra stjärna hos S:t Per att lägga till samlingen... :roll: :lol:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

10
Hazlos skrev:Jo det var Kålle och Ada som...

Nej, jag är faktiskt inflyttad Göteborgare så jag ska inte påbörja något som jag inte kan hantera :D

Dock så kommer jag nog att kolla upp detta med fjärren och se om man kan få det modellnr som verkar vara standard här i Sverige. Sedan kostar ju fjärren runt 200 kr så det kan ju vara värt ett fösök.

Återkommer med mer info för den som är intresserad.

/Hazlos
Du kan ju köpa en beg. svensk fjärr från ngn skrot, http://www.bildelsbasen.se

Sedan kan du testa Koreafirman här: http://www.dreamka4u.com . De säljer "alla" Hyundaidelar som det finns ett artnr på (under förutsättning att de säljs i Korea). Skicka ett mail till dem för du hittar ingen ingen fjärr direkt i produktlistan.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision