Annons

Larm???

1
En liten undran.

Är larm standardutrustning på santan.
Har en v6 -04 platina.
När jag låser får jag ingen signal från blinkers.
Har jag ngt larm eller är det bara tjall på tråden??

Någon som vet?? :?
V6 i skåneland.
Annons

2
Råkade faktiskt ut för precis det härom dagen, då jag inte stängt en dörr ordentligt, men det kan det väl inte vara i ditt fall?
Både på 03:an vi hade och CM:en vi har nu, är det standard, iallafall enl handboken. Kanske skulle kolla hur det låter på CM:en också, på 03:an satte det igång att tjuta av bara f-n när man låste upp med nyckeln och öppnade dörren... :shock: :shock:
Skulle det inte vara det, får du höra med verkstaden, för elektronikgarantin skall gälla det med. :wink:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

3
Är det inte så på CM oxså att en liten röd lysdiod indikerar vid vindrutan i höjd med instrument, då larmet är aktiverat?
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

4
På min första santa, la larmblinket av utan anledning, men bilen låste/låste fortfarande upp med fjärren. Inte förrän jag behövde använda varningsblinkersen insåg jag att den inte funkade. Det var helt enkelt kontaktstycket till "hazard" knappen som lossnat på baksidan, pga att mittkonsollen bytts ut.
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

6
Hhhrrrmmm,,, :oops:

För mig var det inga problem alls, jag bytte bil.

Men om jag fattade det hela rätt, var det förmodligen "bara" att sätta tillbaka kontaktstycket.

Tyvärr har jag ingen uppföljning på resultatet eftersom jag som sagt bytte bil i samma veva, och därmed överät problemet till handlaren.
(Bilbytet var redan planerat och inte en åtgärd för att slippa undan problemet med "hazard"en)
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

Larm

7
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Ja, jag vet pinsamt som fasen. Givetvis bör man kontrollera rätt smältsäkring innan man "hänger" ut sig.
Säkringen till cigguttaget var ju inte bränd. Men visst fasen var den det till hazarden.


Tack för hjälpen iallafall. :roll:
V6 i skåneland.