Annons

16
Gratis är alltid gott! :lol:
Din beskrivning av "felet" är ju inte helt obekant så vi håller tummarna för att "blåsningen" inte bara var en blåsning. :wink:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red
Annons

Gnäll hö bak

17
Jodu.
Här var allt en blåsning som var en blåsning.
Efter min vanliga kvällsrunda så kom gnället tillbaka. Inte i samma omfattning som innan men det finns där.
Har 600 mil till nästa service. Tror jag väntar tills dess om gnällande inte får ngn dramatiskt utveckling.
Fasen rent vad trist. :cry:
V6 i skåneland.

18
henkse -
Tråkigt att höra. Men va fasen vänta inte till servicen,om det nu inte är allt för bökigt att ta sig till verkstan etc. Nej på igen snarast! Annars kanske de får för sig både ett och annat typ: Du skulle kommit tillbaka på en gång etc. etc. Smid medan järnet är varmt. Inte fasen skall du acceptera och bli näst intill halvknasig på kuppen. Stå på dig och se till att de fixar till bilen för gnisselfri körning. Det är ju bl.a. därför som verkstäderna finns till.
Lycka till.
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

Re: gnäll hö bak

20
[quote="henkse"]jaha. Då var det väl förhoppningsvis åtgärdat.
Mek. blåste ur koppen på fjädringen. Inga större stenar/mänder sten, grus flög ut. Han smorde dessutom lite här o lite där.
Gnällande lyste med sin frånvaro.



Va synd! Då finns ju risken att du försvinner från FORUMET!?
Nåja.Hoppas du tittar in då och då även om problemen lyser
med sin frånvaro.
Även om den mesta aktiviteten är förlagd till "Funderingar o Svammel"
så är ju FORUMET till för att stötta och hjälpa varandra i vårt bilägande.

Har själv ett ärende som ligger och glöder just nu, vet inte om det gynnar mig att just nu "hänga ut" saker o ting offentligt.
Men när/om det är utagerat så blir det i vart fall inga mer "märkesverkstäder"!
:shock: Hoppsan!

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

22
Joppe skrev:hmmm Petroff, låt mig gissa att det har att göra med din signatur "nyservad ?"

Låt oss höra nu,,,,


Joppe: Jäpp!

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

6000mil

23
Ja att service kan vara olika !
Jag har precis kommit hem och gjort 6000 mil service på
"min" Märkesverkstad. :D
Utan att begära något extra Så smörjades alla gångjärn, dörrstoppar och bromsbellägen demonterades slipades rena samt smörjades in med kopparpasta både fram och bak. mm. Kan bara vara jättenöjd ! 8)
(Vet inte om hembakade bullar och en tårta ibland spelar roll :?: ) :wink:

Träffade en kund på verkstaden som var inne med sin Santa fe för byte av spindelled. Han kom fram och frågade om jag ibland hadde oljud vid bakhjulen. Mitt svar blev nej !
Han hadde på sin bil lokaliserat felet till plastinnerskärmarna som sitter lite löst och tydligen kan komma i vibration.
;) Cooper
Santa Fe Excl.V6 04:a(såld) I30 2,0 5-dörrars
Och några till som "driver" på alla.(1 Jeep Ceeroke med "allt", 2 Volvo Valp)

24
ClasseClas skrev:Hej och välkommen!

Du får nog be verkstan att kolla närmare på felet. Det kan vara stötdämparen som lever om eller mer troligt ngn av bussningarna till Rear Suspension Upper Arm el. dito lower arm el. Trailing Arm. Vad jag förstår så finns det ingen separat krängningshämmare bak, vilken man annars skulle kunna misstänka.

Prova att backa upp snett mot en trottoarkant med hö bak först så får du säkert bra liv på gnisslet!
Korrigerar mig själv. Visst finns det en krängningshämmare där bak! Den är förbunden med varsin förvånansvärt klen "pinne" på var sida av bakvagnen. Jag hittade grejorna när jag blåste ur fjädrarna från grus. Tyckte att jag hade ett diffust extraljud till vä vid körning över gupp och trottoarkanter. Verkstan får titta närmare vid min 4500-milaservice om några veckor.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision