Annons

M-testade min -03a

1
Ca 2 månader innan nybilsgarantins utgång så lämnade jag in min bil på M-test till det facila priset av 2295 kr för icke medlemmar. Tanken var att få ev. fel dokumenterade svart på vitt vilket borde ge en mindre tjafsig dialog hos verkstaden.

När jag hämtade ut bilen så fanns det en (1) anmärkning noterad; Bakrutetorkaren mer sliten än normalt!

Det var ju klart glädjande att de inte hittade några andra fel över huvudtaget. Bes.killen sa att de sällan hittar några fel på de Santor de kollar. Plus i kanten fick jag för rostskyddsbehandligen. De kommentarerna han gav stämmer ju rätt illa med M:s rapporter som diskuteras i en annan tråd. Lite lurt är det ju...
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Annons

2
Kan berätta, att då vi gjorde servicen på vår 03:a i maj, gjorde verkstaden (som är en helt försäljaroberoende auktoriserad Hyundai-verkstad) en grundlig kontroll av bilen för att se om något behövde rättas till eftersom nybilsgarantin gick ut i juli.
Visserligen sades det, att det är mycket sällsynt med fel på Santa Fe, men han hittade ett fel: Gummit runt det ena vindrutespolarmunstycket hade spruckit! Byttes såklart på garantin! I övrigt var bilen i nyskick. :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

3
Hei

I det jeg skulle bytte inn min forrige santa, en 03 modell CRDI tok jeg en fullstendig sjekk på bilen. dette var etter forhandlerens ønske, siden garantien ville gå ut antakelig før de fikk vederesolgt bilen. de var interesert i å få evt reklamasjoner dekket av importør, så derfor måtte jeg reklamere på evt feil før jeg byttet inn bilen.

det som ble funnet, var antydninger til en oljelekkasje rrundt mellomakslen der den går inn i bakakslen. en simmering måtte skiftes der. Bilen var da gått 10.500 mil.

Vegard