Annons
Annons

2
Vegard

På begge mine santa'er sitter kontakten oppe i hjørnet, i den store luftåpningen i støtfangeren forran. der syntes den nesten ikke.

På min nåværende santa, er det Oljevarmer som er satt inn... bedre for motoren, og kaldere for mannen sa de....

På min forrige santa, var det en varmespiral som ble satt inn i blokka, i kjølevannet. men olja er visst da alikevell kald og tykkere, enn med oljevarmer, da varmen fra vannvarmeren ikke så lett trekker ned i bunnpanna på motoren.


Vegard

3
Peter B - Så här har jag den monterad på min Santa. Monterad i samband med lev. Hoppas det kan vara till någon hjälp. :wink:

Bild
Bild
Bild
Bild


(som vanligt - klicka för större bild)
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

4
Tack för tipsen

I helgen monterade jag värmaren så jag får väl göra kabeldragningen nu i helgen, hösten närmar sig ju.
Det där med oljevärmare verkar ju intressant, visste inte att det fanns utan när jag köpte min så verkade det bara vara vattenvärmaren som fanns att tillgå. Men det har ju funkat rätt bra på mina andra bilar så.
Kör alltid med syntetolja och det är ju inte så många dagar med kallare än -20 grader på året.

Hälsningar
Peter

5
Peter Brantedal

Jeg visste heller ikke om disse oljevarmerene før de monterte det på min 06 SM. på 03 modellen satte samme forhandler inn vannvarmer...

Oljevarmeren sa de var beddre for motoren.... ikke vet jeg, men jeg kjører og på syntetisk olje


Vegard

6
Nu är jag här igen!
Var ute och tittade lite under motorhuven samtidigt som jag började montera extraljus, återkommer mer om detta sedan.
Men finns det någon naturlig genomgång i torpedväggen för kabeln till kupévärmaren från motorutrymmet.
Har inte hittat någon själv eftersom den är klädd på bägge sidor och jag vill inte börja rota, när det säkert finns någon här ute som vet

Hälsningar
Peter