Annons

16
Hei

Jeg hadde dette på min frrige santa, en 03 mod CRDI, med manuell a/c. denne frøys, og resultatet ble at kompressoren også måtte skiftes. mener de sa at trykket inni der ble så stort at kompressoren gikk av den grunn. når dette skjedde, kjølte kompressoren hele tiden, og kuttet ikke ut på noe termostat. resultatet var ulyd og stor motstand i kompressoren

Vegard
Annons

17
Ser man på - en begriplig förklaring till följdproblemen som uppstår vid termistorproblemen!

Björneklemm til deg, Vegard!


Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

18
Swedfe

det er jo godt en nordmann kan brukes til noe og, He-he....

da dette oppstod på min bil, var det forseint å redde komressoeren, da jeg var på vei hjem, og hadde en 300 km tur forran meg som ble kjørt med A/C'n på. Jeg teenkte jo ikke på at det kunne bli et stort trykk inni der, men så jo når jeg åpnet panseret at det lå godt med is uten på en av komponentene der....

Alt ble skiftet på garanti, og det hele ble helt topp. de hadde ny kompressor og her, så det gikk svært raskt å få det hele fikset...


Vegard

19
Fotnot:
"Åpnet pansaret" är inte så dramatiskt som det kanske låter - "pansaret" är detsamma som motorhuv på svensk...


S
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

20
Har varit på väg, ringt till firman som fixar Ac:n för Hyundai i Karlstad men inte fått svar och sedan har det kommit en del emellan.
Har en Norton Commando 71:a som måste hållas igång också innan det blir för kallt ute.
Någongång ska jag väl få svar.
Återkommer så fort jag får klarhet.

Hälsningar
Peter

22
Ursäkta att jag klämmer mig emellan kompressor och AC-reglage. :roll:

Vill bara säga ett STORT HEJ till svanelind och hälsa dig välkommen till forumet. :lol:



nu skall jag inte störa mera.... :wink:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

26
Nej inte än, tänkte lite längre fram.
Problemet är ju bara att eftersom man inte behöver AC:n just nu så går tiden bara. Risken är då stor att det är snart sommar igen.

Förresten, bor du i Säffle och i så fall har du haft problemet som andra "storbilsägare" att det är någon "miljökämpe" som går runt och sticker hål på däcken?
Råkade nämligen själv ut för det för 3 veckor sedan, bägge högerdäcken hade någon kört in en syl i sidan.
Enligt gummiverkstaden så hade de fått in 11 bilar en dag med samma problem, alla SUV:ar eller större bilar. En del hade tom fått dekaler på att bilarna var miljöbovar.

Peter

27
Råkade nämligen själv ut för det för 3 veckor sedan, bägge högerdäcken hade någon kört in en syl i sidan.
Enligt gummiverkstaden så hade de fått in 11 bilar en dag med samma problem, alla SUV:ar eller större bilar. En del hade tom fått dekaler på att bilarna var miljöbovar.
Man blir ju bara så f*rbannad!!! :evil: :evil: :evil:
Att någon/några förmodligen knappt straffmyndiga id**ter (obs endast min egen personliga åsikt) får för sig att de kan göra vad de vill med andras egendom, bara för att de har en avvikande åsikt.

finns bara ett att göra, även om det känns meningslöst: Polisanmälan om grov skadegörelse och sabotage.

Om man ändå fick tag på dem på bar gärning... :twisted: Nog hade man kunnat hävda tillfällig sinnesförvirring, och kommit undan med skyddstillsyn, eller?

Det allmänna spöstraffet och skampålen borde införas igen :twisted: :twisted: :twisted:

Jag lider med Dig Peter.
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

28
se detta inlägg bara som en parantes
Att någon/några förmodligen knappt straffmyndiga id**ter
- Man skulle tro att det uteslutande är ungdomar, men jag har vid ett par tillf. faktiskt "nypit" äldre gubbar.
Polisanmälan om grov skadegörelse och sabotage.
- Skadegörelse på bil - inget annat. :wink:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

29
Fenomenet uppstod i Paris, efter det att stadsstyret först tagit till brösttoner om att förbjuda SUVar i just Paris men sedan blivit kuperade av regeringen eftersom både PSA och Renault faktiskt har både SUVar och crossovers i pipelinen... :roll:

"Action directe-style" miljöaktivister tyckte med rätta att det var ett jädra hattande och satte i gång att på egen hand gallra i bilbeståndet genom att helt enkelt punktera undan de bilar dom inte ansåg höra hemma i Paris.


Lite imponerande att just Säffle verkar vara lierad med konstnärernas stad... :mrgreen:




Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting