Driver du med oss?
Jag skulle nog vara väldigt angelägen att koppla rem-missljudet och de utbytta delarna till slarv från verkstaden - speciellt om det är samma verkstad som gjorde tabben med bromsarna i samband med framvagnsjobbet...
Se till att hålla dem under din tumme; du har anmärkt på missljud -> de har repararerat och debiterat -men tydligen fel grejer...
Spännrullar till både kamrem och aggregatremmar
har ställt till bekymmer på vissa serier av Santa Fe; en verkstad som läser sina servicebullentiner vet var dom skall hålla utkik efter.
Åtskilliga spännrullar har bytts under garanti, samt även efter garantin som good-will bara för att undvika dyrbara följdskador.
Men, det spelar ingen roll hur generösa Hyundai-importören är centralt, om inte verkstäderna är med på noterna...
Ta reda på vad verkstaden verkligen gjort med din bil, och hur dom motiverar sina åtgärder - kolla sedan vad som har hänt nu senast.
Om du inte upplever att du får gehör för dina åsikter så är det bara att ta ärendet en trappa upp: ta kontakt med serviceavdelningen på Hyundai Sverige i Sollentuna och dra ärendet för dem - väl dokumenterat och helst skriftligt bör att spara
deras tid.
Go get 'em!
Swedefe