Annons
Annons

3
Hemma och på vissa platser i stan kan jag säkert stå upp till 20 m, men jag har märkt att när jag är i Göteborg så kan jag ha riktiga problem innan den reagerar alls. Alltså olika avstånd på olika platser... Så från en novis.....kan det ha med atmosfären att göra :roll: massa störningar???

Stahl

4
Stahl skrev:Hemma och på vissa platser i stan kan jag säkert stå upp till 20 m, men jag har märkt att när jag är i Göteborg så kan jag ha riktiga problem innan den reagerar alls. Alltså olika avstånd på olika platser... Så från en novis.....kan det ha med atmosfären att göra :roll: massa störningar???
Stahl
Vi Göteborgare har också märkt att det det är gott om bilar från landet som reagerar sent... :P

Minst 15-20 meter för mig, gärna genom rutor och runt hörnen - ingen märkbar mattning efter tre år.



Swedefe

5
Har provat ikväll
Ungefär 45-50m i garage
:idea: Men om du använder din egen kropp som antenn
genom att trycka kontrollen mot tinningen :roll: så blir det ungefär 75m
Har provat flera gånger :shock: :shock:
Kanske inte så nyttigt för knoppen eller :?: :roll: :twisted: :roll:

7
Här går det undan med svaren må jag säga :D

Vad är det man säger, Somliga straffar gud direkt och en del på en gång!

Man blir lite avis på era superavstånd men jag får prova att trycka den mot skallen hädanefter :wink:

Har faktiskt märkt att avståndet ökar ju kallare det blir

Tur det snart är vinter

//Surmetarn

8
genom att trycka kontrollen mot tinningen så blir det ungefär 75m
Blir det någon skillnad om jag blundar... :?:

(bortsett från att jag inte ser om det blinkar...)

:wink: :D :wink: :D
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

9
Skämt åsido.

Fantomavstånden som nämns är ju inte riktigt relevanta, eller...?

Man vill ju gärna hinna masa sig ända fram till bilen innan automatiken slår till och låser bilen igen.
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

10
Har inte prövat på längre avstånd än ca 15 meter, och då fungerar det. Men enda användningen av detta har varit om jag lämnat bilen och redan glömt om den vanliga ryggmärgsreflexen att låsa bilen gjort sitt jobb. Då kan jag på avstånd trycka "Lås" på fjärrkontrollen och se om bilen ger den bekräftande blinkningen (är det redan låst, så kommer blinkningen i alla fall, och om är det inte låst, så låser den och blinkar sen).

/BengtB

11
Visserligen är min Santa så gott som ny men 20-30 meter - No problems, både inne i Götet och här hemma på ö:a (landet) - utan hjälp av levande 1.90 m kropp ö.h. :wink: Har snarare lite "robblems" med att Santan reagerar med öppna/låsa-funktionen då jag stoppar/tar upp nyckeln i/ur fickan på väg från/till bilen. I det senare fallet är det ju ingen fara, men då man har parkerat och är en bit bort från bilen på ex.vis en stormarkn.parkering, med ögonen åt ett annat håll och stoppar nyckeln i fickan med påföljd att den samtidigt råkar "öppna dörrlåsen"... hm.. :( ente så kul om någon oärlig skulle observera det. Det har hänt mig ett flertal gånger att knappen tryckts in (dock utan att någon obehörig tagit chansen) och är något jag småretar mig på. Hade de funnits en möjlighet att "fixa" fjärren så att den istället bara reagerade på riktigt nära håll (c:a 4-5 m), hade jag iaf. ordnat detta direkt. Funderar på att sätta något upphöjt skydd på själva nyckeln för att förhindra okontrollerad intryckning.

"surmetarn" > Vi kanske skulle kunna byta nycklar??? :lol: :lol: :lol:
Senast redigerad av nimbusen den 24 nov 2005, 01:46, redigerad totalt 4 gång.
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

Annat på -02 än -02 ?

12
Min -03 tar på längre avstånd än den -02 jag hade förut.
Samt att det är en viss fördröjning i -03:an.
Detta med att bilarna ej går att öppna på typ stora p-platser odyl är välkänt. Detta gäller många bilmärken. Var ett reportage om detta för nåt år sedan. Är så mycket signaler i luften att vissa immobilizers & larm helt enkelt störs ut...
Mvh
Thomas
-03 V6 Silver...

13
nimbusen skrev:Visserligen är min Santa så gott som ny men 20-30 meter - No problems, både inne i Götet och här hemma på ö:a (landet) - utan hjälp av levande 1.90 m kropp ö.h. :wink: Har snarare lite "robblems" med att Santan reagerar med öppna/låsa-funktionen då jag stoppar/tar upp nyckeln i/ur fickan på väg från/till bilen. I det senare fallet är det ju ingen fara, men då man har parkerat och är en bit bort från bilen på ex.vis en stormarkn.parkering, med ögonen åt ett annat håll och stoppar nyckeln i fickan med påföljd att den samtidigt råkar "öppna dörrlåsen"... hm.. :( ente så kul om någon oärlig skulle observera det. Det har hänt mig ett flertal gånger att knappen tryckts in (dock utan att någon obehörig tagit chansen) och är något jag småretar mig på. Hade de funnits en möjlighet att "fixa" fjärren så att den istället bara reagerade på riktigt nära håll (c:a 4-5 m), hade jag iaf. ordnat detta direkt. Funderar på att sätta något upphöjt skydd på själva nyckeln för att förhindra okontrollerad intryckning.

"surmetarn" > Vi kanske skulle kunna byta nycklar??? :lol: :lol: :lol:

En riktig Kalasidé Nimbusen!! Vi byter nycklar du och jag :D :D

Nåja, kanske inte ändå.... Kanske sitter jag på det ultimata avståndet ändå :wink:

//Surmetarn

14
Igår på Döbelnsgatan i Stockholm stegade jag upp ca 97 meter till bilen då jag lyckades, med fjärrkan mot tinningen (naturligtvis?!), låsa upp min Santa...
Med vänlig hälsning

Slunk!
(Santa Fe GLS 2.4 -01)