Annons
Annons

2
Absolut, ClasseClas! Köp!
Obs! Inte "osynliga" - snarare "kromade" Köpköpköpköp!

Kunder som köpte denna artikel köpte även...
Smart formulering! Salesboosting!


Måste erkänna att jag faktiskt kör Osrams sviindyra "oljigt genomskinliga"
21 wattare i mina framblinkers - tycker det ser för dj-ligt ut med orginalblafforna.

Med Osrams knaslampor lurar det ett spektralsken i blinkersbrunnarna när dagsljuset lyser in - men själva det oranga skenet när lampan aktiveras är myycket vassare än standard. Fräckt!

Hur dyrt? Har jag förträngt, men när jag köpte för sådär 3 år sedan kostade dessa blinkersglödlampor lika mycket - eller mer än en komplett sats extraljus hos Biltema - med kablage, relä, strömbrytare - rubbet! :shock:


Swedefe

4
Swedefe skrev: Måste erkänna att jag faktiskt kör Osrams sviindyra "oljigt genomskinliga"
21 wattare i mina framblinkers - tycker det ser för dj-ligt ut med orginalblafforna.
:shock: :shock: Va, är du också en krååmputte?? :roll: :roll:

5
Kromglödisarna fram åkte av med en rasande fart. De var väl snygga iofs, men ljusstyrkan gav annat att önska. Det blev för mkt missförstånd i trafiken pga att omgivningen inte såg mina blinkers fram i dagsljus. Jag puttade tillbaks orginalglödisarna.

Snyggt får det gärna vara, men inte på bekostnad av trafiksäkerheten!
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

6
Gör det enkelt för mig nu.....har ingen rep.bok.

Har beställt vita sidoblinkers så frågan är:
Hur får jag bort de gamla?
Måste jag demontera något för att komma åt dem inneifrån?

Tack på förhand!
//DonTino

7
Hej !
Vita sidoblinkers på skärmarna menar du. Nej du behöver inte demontera någonting. Du trycker liksom glaset rakt i sidled, kommer inte ihåg om det var fram eller bakåt men de fjädrar liksom, och sen tar du lätt ut hela paketet. Hoppas du förstår vad jag menar.

(max 10 min jobb för båda sidor så det är enkelt.)
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

9
Är sugen på att byta ut mina orginal (vädigt orange) sido-blinkers, men varför göra något enkelt när man kan krångla till det?
Min fråga till herrarna är om någon känner till glas från någon annan bil som passar - Ford Focus har exempelvis en trevlig triangulär design...

:lol:
Santa Fe GLS Navstar 2.4 -03 & Santa Fe GLS Vision 2.4 -03... det är jämlikhet!

10
Varför krångla till det idag - De som du kan göra enkelt redan imorgon?

Köp ett par vita original - bytet tar max 10 min FÖR BÅDA SIDORNA! :wink:

annars kan du få köpa 2 orangeblinkers av mig som ligger i en garagelådda här å skräpar. Kanske går att få bort färgen med ex.vis thinner... :roll: :lol:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red