Annons
Annons

3
Det är såå smart!

Tidningstestare gör vad dom kan för att dissa Hyundai - åtskilliga gångare har jag sett "jämförelsetest" väga över till någon annans fördel just för att Hyundai saknat "vagnskadegaranti".

Okay - nu har Hyundai det - å ingen har fiskat efter självrisken!
Briljant!!!

Med denna höga självrisk slipper man adminstrera småskador - det mesta man råkar ut för innan man kan kalla det för "krock" lär väl vara billigare att pynta själv...


Det gäller att läsa det finstilta...



Swedefe

4
Ja, jag tycker faktiskt att det är vettigt med den här nivån på självrisken. Vad jag i första hand vill skydda mig emot är dom kostnader som uppstår om bilen blir totalförstörd eller nästintill.
Men kanske skulle det gå att hos sitt vanliga försäkringsbolag försäkra bort hela eller del av självrisken för den som vill vara helgarderad? Någon som försökt diskutera detta med sitt bolag?

/BengtB

hög självrisk

5
Jag har "provat" självrisken och den var hög! Hade ingen aning om att den var så hög innan, hade inte läst denna tråd... :cry:
Vi hade ett rån mot min affär och jag jagade den flyende yxbeväpnade rånaren med santan (den var bara 2 månader då), det var snö och is ute men rånaren hade ingen chans mot 4wd!!
Han hyttade med yxan mot bilen och jag "råkade" kollidera med honom. Han skrubbade kromet på frontbågen, bucklade motorhuven och på vägen ner från taket på baksidan repade han lacken med yxan... :cry:

Sen blev han så trött så han väntade snällt 45 minuter på polisen :twisted: :twisted: :twisted:

Ja till saken, när jag lämnat in min nästan nya santa på reparation fick jag veta att jag fick stå för nästan hela reparationen själv, jag betalade 10000:- och försäkringen 2500:- Först blev jag arg och tyckte det var en skitförsäkring!
Men bengtB har rätt i att huvudsaken är att man är försäkrad så att man får igen lite om bilen blir totalkvaddad.
Det kan ju kännas lite sjukt bara om man stillastående skulle bli påkörd av en cyklist eller annan oförsäkrad trafikant och helt oskyldig få betala en sån självrisk.
Jag får väl skylla mig själv som körde så vårdslöst... :D :D :D

6
Dalarna: Vilken "höjdare"! Och så säger dom att SUV med frontbåge är
livsfarligt för fotgängare! :shock:
Du behöver inte svara men visst fick du lite valuta för pengarna?

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart