Annons

Lite bättre ljud!

1
Fick tag på ett par Tweeters (skrikare) typ liknade dom som sitter fram vid backspeglarna.
Köpte dessa mest som på prov för att få lite , något mer ljud i orginal anl.

Tänkte att man skulle kunna testa montera in dessa och lyssna.
Ville inte kosta på en förmögenhet på bilstero prylar osv.

Utan jag skulle bli nöjd bara om det blev lite mer liknade det som är i fram, om man kunde få lite mer diskant till bakhögtalarna också...

Dessa kosta 10:-/par så det var en lagom slant att börja med :D

Hem fort som bara den , plocka ner plastsidorna bak och pillra loss orginal högtalaren, på med extra kabel och sen var det bara att dra om kablarna och gömma under plasten upp till taket i bak.

Där monterades skrikarna fast ( klämmde fast dom mellan innertaket och plasten) perfekt.

Resultat :?: Jo helt Ok fick ett mer komplett ljud som matchar resen av anläggningen.
Visst, nu är jag ju ingen bilstereo expert och varken vill eller kan lägga astonomiska summor på bilstereon.

Men jag tänkte väl åka tillbaka och se om jag kan köpe in ett mindre parti av dessa och sen kan jag väl dela ut skrikarna, om det finns intresse vid nästa träff, eller om det är någon som passerar Tranås (Småland) så går det ju att kolla :shock: 8)

Men jag tror att det blir svårt att kunna pressa priset, även om jag köpte upp hela partiet :wink: Affären vill nog ha sin hugade tia i alla fall....Haha

/Wanheden.
Annons

2
Tja, jag är heller ingen ljudstolle - blev av med stereon i nov-2003 och har inte satt i någon ny...
Men jag förvånades och irriterades över det murriga ljudet i bakhögtalarna - å då saknar min -02a även skrikor fram!

Bra tips, Wanheden - 10 spänn får väl anses acceptabelt; finns det ens så billiga glassar nuförtiden?


Swedefe

högtalare

3
Tjena har en SANTA FE-05 vill byta alla 4 högtalare i bilen dom 2 små twiners får nog sitta kvar,,, har inte bestämt mig än...
men det jag undra är vilken tum man ska köpa så att dom passar in i befintlig hål? är det nångon som vet det...?
:?: :?:
//

Mr M

4
6,5 både fram och bak. Byt skrikarna oxå när du ändå är igång, orginalen är inte mycket att hänga i granen.

Edit: Såg att det var första inlägget. Välkommen.
Mina fordon:
En svart 04 Platina V6 Automat
Volvo S70
Pontiac Trans Am WS6 Ram Air -00
Yamaha R1 -2011
Orion 27 Dirtbike 125cc -07, sonens
Dirtbike 110 cc -06, dotterns
Lillkoreanen Hyosung Rallyscooter -05

Hojen: http://www.sporthoj.com/garage/?chirre2" onclick="window.open(this.href);return false;

5
Swedefe skrev: - å då saknar min -02a även skrikor fram!
Swedefe
Enligt broschyren till SF-02 skulle det ingå sex(6) st högtalare.
(Har kvar broschyren)
Men så är fallet att även min 02:a saknar "skrikorna" i framdörrarna.

Kul med nya medlemmar på forumet som skrämmer liv i nästan 3 år gamla trådar!!!
Välkommen Mr MALLORCA!
(Fast på Stockholms-tugg får det väl bli "Mallis" :D )

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart