Annons

FUELSAVER

1
fick ett reklamblad hem från www.kingfuelsaver.se angående nån slags fuskturbo, några häst extra och en bättre förbrukning. skeptisk såklart men är det nån som provat? fanns ett omdöme på deras hemsida från en santa-ägare som påstod att han sänkt förbrukningen. funderar på att prova för skojs skull, kosta bara 800:- och monterades i luftslangen så det är ju inget allvarligt om det skulle va skit... kolla upp och säg till om ni vet nåt!!
V6 Exclusive Svart (fortfarande utan baslåda)
Annons

5
ClasseClas skrev:Jag tror inte ett smack på den där prylen. Bluff är mitt omdöme.
Jag tror inte heller på den grejen...! :roll: :roll:

MEN...! (Som Tony Irwing säger... :) )

Teoretiskt kanske man är ute efter samma fenomen, som åtminstone verkar som om det fungerar; Skall du snabbt tömma en drickaflaska, och får lite "snurr" på innehållet, så rinner det ut fortare!?
Eller: Varför är en gevärspipa räfflad...!?
Eller är jag alldeles ute och seglar...? :?
När det gäller avgasutblås, så vet jag att det där med "headers" fungerar iallafall! :wink:
Men det handlar förstås om helt andra tekniker...! :roll:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

Re: FUELSAVER

6
johanskpg skrev:fick ett reklamblad hem från www.kingfuelsaver.se angående nån slags fuskturbo, några häst extra och en bättre förbrukning. skeptisk såklart men är det nån som provat? fanns ett omdöme på deras hemsida från en santa-ägare som påstod att han sänkt förbrukningen. funderar på att prova för skojs skull, kosta bara 800:- och monterades i luftslangen så det är ju inget allvarligt om det skulle va skit... kolla upp och säg till om ni vet nåt!!
Bluff eller inte: 800 bagis är rena "snurren". Ocker m.a.o!
Vill man testa på kul går det att få tag i liknande för 1/4-dels peng.

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

7
:D -Och just det ja...Även i detta FORUM har denna och ett par andra
bränslebesparande mackapärer diskuterats tidigare.(Kan inte peka ut
tråden just nu.)

Och även om denna "miniturbin" bara skulle ha en placebo-effekt är väl
inte det att förakta? Man kanske behandlar gaspedalen lite mildare och
med dagens soppapris är investeringen i.s.f snabbt intjänad.

Visst är det fler än jag som ibland upplever att bilen går bättre,tystare
och mjukare bara för att den är nytvättad och nyvaxad? :D

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

8
petroff skrev: Visst är det fler än jag som ibland upplever att bilen går bättre,tystare
och mjukare bara för att den är nytvättad och nyvaxad? :D

Petroff :wink:
Snacka om placebo... :wink:
Men jag håller med - visst går bilen bättre, tystare etc etc när den blänker. Ja, t o m enbart en noggrann rengöring av kupén får delvis samma effekt - på mig... :D :D :D

/BengtB
Nu CM 2007 Comfort-5 V6 Aut Satin Beige. Förut V6 GLS 2001 resp V6 GLS Excl 2004.