Annons
Annons

2
Hej Mikemik och mycket välkommen som skribent på Forumet!
Lite mer "kött på benen" kanske...? :?
Vilken modell har du? Köpt hos handlare? Ungefär var i landet bor du (långt till aukt. verkstad t ex...)
Du vet, sånt där som kan underlätta för de som vill tipsa om åtgärder...! Om du har garantier o s v... :wink: :wink:
Tror inte det dröjer så länge, innan du har experthjälp här på Forumet...! :D :D :wink: :wink:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

3
Låtter som du har kortis
Det ända jag kan tänka mig är att du har kabelbrott eller har din magnet koppling på remskivan till kompressorn gått sönder
Vet inte hur lätt det är att komma åt kompressorn på en CM.... men om du kan komma åt den så är där en koppling bakom remskivan på ovansidan som du kan dela. Byta sen säkringen och testa. håller säkringen så är magnet kopplingen kass

Du ser kabel kopplingen här på bilden under
Bild
Tucson V6 Excl. 2005
Preems bäste vän

4
Hejåvälkommen! :D :D

Om du har CM så har du nybilsgaranti kvar och då lämnar du bilen på verkstan. Enkelt och bra! :D
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

tjaba igen

5
Ny är den inte men i bra skick det är en 01v6 2.7 grön santa fe som har gått 10500 sköna mil så några garantier finns det nog inte ska kolla på de förslagen som har kommit till min kännedom å se om det kan vara nått av dessa men kom med flera tips om ni har

7
Okej.mikemik har en SM.
Då hamnade spörsmålet i lite fel avdelning.Nog fler än jag som blev "lurad".
SM=gamla modellen. CM=nya.
Men det är peanuts.Nu har vi fått klarhet i saken. :D
Kvarstår ju en liiten möjlighet att det kan klassas som elektronikfel,
och då finns det ju garanti kvar!

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

Re: tjaba igen

10
mikemik skrev:glömde å säga vart ja bor i landet ja bor i Domsjö som ligger en bit utanför Örnsköldsvik i västernorrland även kallad Höga kusten
Ö-vik? Foppaland!
Domsjö? Mora-Domsjö=MODO!
Hockeykultur i absolut världsklass!!!

Mitt "nick" har en direkt koppling till hockey.
Fotboll?Vad är det?
-Knäskada och fjollsport! :lol:

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

11
Oj då, jag ser att jag har en del gemensamt med vår petroff. Hockeyn då alltså :D . Den superryssfemman var fantastisk.

btw: Välkommen mikemik
Mina fordon:
En svart 04 Platina V6 Automat
Volvo S70
Pontiac Trans Am WS6 Ram Air -00
Yamaha R1 -2011
Orion 27 Dirtbike 125cc -07, sonens
Dirtbike 110 cc -06, dotterns
Lillkoreanen Hyosung Rallyscooter -05

Hojen: http://www.sporthoj.com/garage/?chirre2" onclick="window.open(this.href);return false;

tja ba

12
Fick lämna in bilen för att Check Engine började lysa å dom konstaterade att en temp givare hade somnat in den visade att det var 40 minus ute så han fick 2000 varv i tomgångs läge så ja bad dom kolla om det skulle kosta skjortan å laga den ja.

Ja ja bor mitt i hockeyvärden bästa område dom tror att det kan vara fabriks utsläppen som e orsaken till alla våra hokeyproffs