Annons

sladd

1
Nu har jag inte hunnit åka mer än ca; 10 mil,men jag läste i en annan tråd att någon försökt provocera fram en sladd utan att lyckas.Är nysnö(blöt) här och väldigt moddigt och jag får väldigt lätt bakhjulssladd när jag gasar lite i låg hastighet och svänger.Tycker att framhjulen drar mig dit jag vill samtidigt så det kanske ska vara så? Eller så är jag bara van med framhjulsdrift. :D
Santa Fe´ GLS 2.4 -03. Mörkblå.
Saab 9-3 Polar Edition -03.Inte lika mörkblå.
Annons

2
Jodå, det var nog jag, det! Hade automatlåda på SM:en också, men jag vet inte om det skall vara någon skillnad...? Har du manuell låda eller automat på din?
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=923
Men bakhjulssladd? Låter inte direkt bekant i mina öron... Kanske vi får be nån kunnig på forumet om lite hjälp nu...?
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

3
Det är manuell låda. Ska ut i skogen nu idag så får vi se hur den beter sig :D
Santa Fe´ GLS 2.4 -03. Mörkblå.
Saab 9-3 Polar Edition -03.Inte lika mörkblå.

4
Jomenvisst går det att få lite bakhjulssladd med en SM om man lyckas få den att spinna loss. Det är ju det som är roligt med den bilen! Har du original vinterdäck av typen Kumho KW-11 som är släta som salsgolv så är ju risken/chansen större beroende på hur man ser på saken.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

5
Hehe,släta som salsgolv är de inte,och det är inte original heller.Men hursomhelst,det verkar vara större risk/chans för sladd om det är moddigt,än om det är isigt underlag.Men det har väl med dubben att göra det med.Har åkt på isiga skogsvägar idag,och santan har skött sig exemplariskt! Forcerade höga plogbrinkar utan att knorra det minsta.
Senast redigerad av BlackDog den 13 jan 2008, 21:17, redigerad totalt 1 gånger.
Santa Fe´ GLS 2.4 -03. Mörkblå.
Saab 9-3 Polar Edition -03.Inte lika mörkblå.

6
Det är nog ungefär som jag känt. Santan var lite spårig när jag åkte i snömodd, vilket förvånade mig lite. Jag har nya friktionsdäck på min så jag räknade med att dom skulle kunna tränga ut slasket. Jag ska till "byn" om två veckor och där är det snö, får testa då
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!

7
Annars var det väl Svartbjörn som hade härliga åkbilder i snö. Där gick santan klippstadigt såg det ut som.
Fast det är klart, lång slutatid och panorering så ser det fort ut :D :D :D
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!