Annons

Serice register och service priser

1
Hejan på er alla !! Och ett Gott Nytt år. :D

Testar och släpper min fösta förfrågan en gång till eftersom det inte blev
något av det hela. :?

Undrar bara om det finns någon möjlighet att lista alla bra service verkstäder i hela landet ?
:shock: Som jag ser på de olika forumen så är detta en stor fråga.

Som ni vet så finns det service och bra service verkstäder med olika priser och olika kvalite på felsökning och arbete.
Tror att om man gjorde en sådan lista så skulle de andra verkstäderna snart skärpa till sig och det är ju en stor fördel för oss alla.
Det är ju inte rimmligt att samma sevice skiljer på tusentals kronor eller hur. :x

Här i nord östra Skåne finns det inte så många Hyundai Service verkstäder men det kanske finns några andra som gör en toppen service på Hyundai ?
Skulle varit kul att veta vart man kan vända sig för att ej bli skinnad på pengar och kvalite.

Finns det inte som andra bilfirmor har det, fasta priser på T.ex byte av broms backar o.s.v

:D En annan bra sak i dator åldern skulle vara ett Service register över alla Hyundai bilar.
Som alla service verkstäder och alla ägare hade tillgång till över nätet.
Skulle vara smidigt för samtliga att se var som hade gjorts på ens bil och var som komma skall. :?

Service bok i all ära men detta hade kunnat innefatta så mycket mera och varit bra för alla parter T.ex vid köp av beg Hyundai vad hade den gammla ägaren gjort och vad skall jag göra. :o

Verkstäderna hade inte behövt fråga nya ägaren om T.ex kamrems byte o.s.v :D

En del klubbar förhandlar fram särskilda erbjudande till sina medlemmar T.ex Service, reservdelar och tillbehör.

Det skulle vi tjäna på. :P

Om ni tycker att vi skulle betala en medlems avgift så inte mig emot bara den var låg och vi fick något tillbaka T.ex 10% på serice o.s.v

Tacksam för synpunkter på detta.
Ha det så gott
Kent Andersson
Broby

Hyundai Santa Fe -02
Annons

2
Hej Kysse och välkommen in!
Bra frågor du tar upp. Hittills finns ju ingen renodlad klubbverksamhet, som kan ta i frågor som rabatter osv. Att veta vilka verksatäder som är bra eller gör Hyundaiservice ute i landet kan ju medlemmarna själva tipsa om och lägga på en förteckning på en excelfil, men serviceregistret kräver väl en rapportering efter service, samt en form av inloggning med behörighetskrav o.sv. som jag ser det lite hastigt.
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!

3
Hej kysse!

Du har många bra idéer! Några har dryftats förut och har inte genomförts helt och hållet som synes.

1) Vad gäller servicepriser och bedömning av verkstäder kan vi hjälpas åt att uppdatera servicetrådarna och dessutom skriva in när vi har problem med bilarna. Det görs av en del och med lite sökning så går det att hitta en del.

2) Databas med genomförda åtgärder finns hos de auktoriserade verkstäderna, så de kan se vad som har hänt med bilen vad gäller servicar, kampanjer och liknande. Det hela bygger givetvis på att bilarna servas på Hyundais auktoriserade verkstäder. Jag ser inte riktigt vitsen med en separat register som jag inte tror kommer att underhållas.

3) Vad gäller rabatter så har vi lite grann, men det kan bli mkt bättre! Jag ska lägga in 2 nya nu! :D Personligen skyller jag på brist av tid, jag har ingen tid över under normal arbetstid så det är svårt att få till ngt som tar extra tid. Du som har kontakter får gärna återkomma med tips och lägga in de under erbjudanden. :D
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

4
Vad som är dålig och bra verkstad är ju ganska subjektivt och kan variera från tillfälle till tillfälle, ex kan man samma dag göra 9 kunder helnöjda och misslyckas med en bil som då såklart är missnöjd... likaså kan man luyckas med 9 moment i en service och misslycaks med det tionde.

Då är det kanske mer intressant att lämna feedback på de reparationer man gjort BÅDE när det gått bra och när det gått mindre bra, om x verkstäder har stort antal rapporter och någon har ständigt återkommande klagomål är ju något fel.

Det finns ju vissa forum regler också för att namnge verkstäder , ex skall verkstaden kunna få del av och bemöta påståenden (eller hur?) likaså måste man kunna verifiera att verkstadsbesök verkligen gjort av den som påstår något...

Man kanske kunde få någon typ av 'approfved' stämpel för de verkstäder som har 90 % poitiva omdömen men inte namnge de som fått många fel?

Klurigt .. men visst är det en bra idé, och rabbater tas gladeligen emot.