Annons

Pris på 10.500 Service?

1
Är det någon som har ett aktuellt pris på vad en 10.500 mila service brukar kosta för en HYUNDAI SANTA FE 2,4 GLS ?

FOTNOT: Nu har även Check Engine-lampan tänds. (Tomgången är dålig) så förmodligen har någon syresensor lagt av. Men jag hoppas att det går på "3 års Beg-garantin" som följde med bilen.
Annons

2
Hej Svempa, nåt pris på servicen har jag inte för den ingick i priset när jag köpte bilen, däremot så tändes min check engine lampa nyligen. Det visade sig vara lambdasonden och den gick på beg garantin.
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!

4
Check-engine-lampan slocknade av sig själv innan jag hann besöka verkstaden...dessväre är tomgången lika dålig....Jag får hoppas att "santa Fe datorn" Loggar felkoder...

5
svempa skrev:Check-engine-lampan slocknade av sig själv innan jag hann besöka verkstaden...dessväre är tomgången lika dålig....Jag får hoppas att "santa Fe datorn" Loggar felkoder...
Jodå, felkoden ligger kvar i "minnet" tills den återställs av verkstaden! :wink: :wink:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

6
Nu kan jag besvara min egen fråga:
En "liten service" På Santa Fe 2.6 (oljebyte, oljefilter, kupefilter) kostar cirka 2600 kr. En normal service (oljebyte, oljefilter, kupefilter, tändstift) kostar cirka 4000 kr.

7
svempa skrev:Nu kan jag besvara min egen fråga:
En "liten service" På Santa Fe 2.6 (oljebyte, oljefilter, kupefilter) kostar cirka 2600 kr. En normal service (oljebyte, oljefilter, kupefilter, tändstift) kostar cirka 4000 kr.
Dyra tändstift....
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!

Re: Pris på 10.500 Service?

8
svempa skrev:Är det någon som har ett aktuellt pris på vad en 10.500 mila service brukar kosta för en HYUNDAI SANTA FE 2,4 GLS ?
.
Måste bara få kolla en sak: Vad har svempa för motor?

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart