Annons
Annons

3
Jag har de skärmkanter som säljs av handlarna. Finns i fyra olika färger: Cool gray, warm gray & medium silver eller nåt'. (+ svart). Detta för att matcha den grå nyansen nertill på bilen.
Kan väl säga att passformen é ok men färgmatchningen kunde varit bättre.

Mailar gärna bilder om intresse finnes, eftersom tekniken att "klippa in" bilder i forumet, inte är kompatibelt med mig.

Funderar på att beställa de lite "fetare" kanterna, som finns på den Nordamerikanska marknaden.

//Santaclaus

4
Intresse finns, maila till mig så lägger jag ut!

En liten varning om de amerikanska listerna. De monteras med tejp och ingenting annat. Inga clips som de europeiska utan bara tejp. Känns bonnigt i mina ögon.

7
Man ska ej förneka dubbelhäftande tape,

"Bonnigt" uttalat av någon från 08-land, faller ganska platt som argument. :!:
(No offence 8) )

Ett flertal bilmärken, även med rykte om sig att uppbära kvalitét, särskilt om man tittar på prisbilden, har ett flertal detaljer, såsom sparklister, spoilers osv. monterade med tape. Kika in hos närmsta bilhandlare och kolla runt lite... Ta gärna med dig den (på annan plats i forumet :idea: ) så till skyarna höjda tandtråden, och börja såga runt de olika detaljerna. :twisted:
Du kommer at bli förvånad... :oops: över hur mycket på bilen som kommer att lossna.

//Santaclaus

8
Visst sitter det 3M Auto Tape både härodär och grejorna sitter ju kvar bevisligen. Likväl tar det emot i mitt lilla sinne att smäcka på diverse tingestar utan att mekaniskt fästa dem med skruv eller clips. Det känns mer seriöst o tryggt att fästa don som utsätts för fartvind o annat än med bara tejp.

Tycker den till 08-land utflyttade Linköpingsbonden! :wink: :D

9
Här är Mr. Santaclaus' fräcka skärmkantslister!

Delar med mig av mailet från SC:
Glömde nämna att de befintliga skärmkanterna suttit på bilen ca 1,5 år, och det är den 2:a Santan jag utrustar med detta tillbehör, eftersom jag anser att den ser lite "hjulbent" ut annars. Bortsett från ytligt rostangrepp på clipsen finner jag inga som helst anmärkningar på passform eller kvalité.
Bild
Bild

11
Tackar, slickar i mig berömmet...(och sänder det vidare till hustrun, som köpt fälgarna till mig.)

Fälgarna, heter enligt hustrun (läs finansministern) "Fryken",16" och 7" bred. Finns i Svenska fälgs sortiment.

Dock lyckades hustrun förhandla till sig ca. 10 mm bredare offset per fälg, eftersom fälgen fick beställas. Detta gör ca 20 mm på spårvidden, och det är ju det jag eftersträvat hela tiden. 8)

Pris i listan: 1995:-

Däcken är originaldäcken, de verkar ju outslitliga... :D

//Santaclaus

12
Tebaks till listerna Santaclaus,

Om vi bortser från utseendegrejen för en sekund, kan du berätta om listerna gör ngn praktisk nytta mot grussprut o liknande? Eller blir det ev. värre med dem på?
Senast redigerad av ClasseClas den 26 apr 2005, 14:01, redigerad totalt 1 gånger.

15
Hej tintintimen,

Eftersom det är ett tag sedan jag skaffade listerna minns jag inte priset.

Men det är Hyundai original tillbehör, så Din handlare har priset!

Observera att det finns tre olika färger på listerna.

Busenkelt att montera, och som Du själv säger...Det är riktigt snyggt. :D
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe