Annons

termostaten?

1
en liten fråga.. har märkt att min temp aldrig går över halv!? gör era?? eller kan de vara så att termostaten har gett sig på min bil.. för märker att när man kört en liten längre bit och man stänger av bilen så luktar den bränt å ryker lite från toppen av kylaren (kanske sitter något skit i systemet?) tack på förhand /green
santa nice.. amazon nice2
Annons

2
Hej Green!
Tempmätaren på vår V6:a går heller aldrig över mittenstrecket, och det gjorde - vad jag minns - inte heller V6:an på vår 03:a. Det tar jag snarare som ett tecken på att allt funkar som det skall med kylningen.
Att den luktar bränt, har jag däremot aldrig känt... :? :? Inte heller att det skulle "ryka" från kylarlocket; Vilket kanske beror på att jag så sällan lyfter på inspektionsluckan... :oops: :oops: 8) 8)
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

3
Mina erfarenheter stämmer med Skäreläjans - liksom slutsatsen att allt därmed är som det ska vara.

/BengtB
Nu CM 2007 Comfort-5 V6 Aut Satin Beige. Förut V6 GLS 2001 resp V6 GLS Excl 2004.

4
okej då är de inte termostaten.. Men de är inte från kylarlocket de rycker utan toppen på kylaren.. :?: luktar konstigt som lite bränt gummi kombinerat med någon annan lukt :!: :!: :?: :?:
santa nice.. amazon nice2

5
känns som läge att uppsöka verkstaden,,, inte att termostaten bara når knappt hälften, men att det luktar bränt och ryker är inga bra tecken....
"Joppe"

6
Hei

Santa med diesel klarer du ikke kjøre varm.... I det tempen øker bitte litt, drar motorstyringen av trekkraften, og det er så vidt bilen trekker seg fremmover.... oig den er ikke normal igjen, før tempraturen er på normal.....

Sikkert noe sånt på bensinerene og????

7
problemet nog löst till 95% de är termostaten men den var lurig för tempmätaren funkar ju som den ska.. men kände på kylaren kall i botten varm i toppen... lika med kylslangarna den nedre ljumen den övre stekhet.. så idag är de lite lycka.. trodde något betyligt värre... :D :D :D
santa nice.. amazon nice2