Annons

montering av frontbågen

1
hej

har köpt en santa fe-03 ex navi nyligen ,sitter sido pipes a´90mm på den men har ingen frontbåge.ska ordna en själv eftersom jag har tillgång till bockmaskiner på vår verkstad.undrar bara hur den sitter i "ovan kant"(tror ni fattar).om man måste ta ner kofångaren m.m. skulle vilja ha foto hur det ser ut eller beskrivning. ps.kommer foto på bilen . mvh noslen :D
Annons

Re: montering av frontbågen

3
noslen skrev:hej

har köpt en santa fe-03 ex navi nyligen ,sitter sido pipes a´90mm på den men har ingen frontbåge.ska ordna en själv eftersom jag har tillgång till bockmaskiner på vår verkstad.undrar bara hur den sitter i "ovan kant"(tror ni fattar).om man måste ta ner kofångaren m.m. skulle vilja ha foto hur det ser ut eller beskrivning. ps.kommer foto på bilen . mvh noslen :D
Hei, på min bøyle sitter den festet med to tynne flattjern under panseret, og bort i den tverrgående bjelken som og låsen til pansret sitter montert i

4
green skrev:hallå.. kan fixa lite bilder på de i morgon om ingen hinner före.. gör du sidosteps med?? // green
Är också lite nyfiken på om det går att specialbeställa?
Har letat efter "sidesteps" (Obs! Insteg.Inte sidepipes) till "rajan" men
inte hittat något.
Om man är ute efter en mall till frontbåge:
Är det inte enklast att knata ner till närmaste stormarknad? Om det mot förmodan inte finns någon på plats så är det bara att tjäna en hacka på att samla kundvagnar medans man väntar. :lol:
Ett annat tidsfördriv är att kortbomba de Santor som finns där och som saknar frontbåge! :lol: :lol: :lol:

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

5
:shock: Tusen ggr om ursäkt noslen Välkommen i gänget så klart!
Googlade du på nätet eller hur hittade du hit?

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

6
varför kolla hur de sitter på andras när man gör egna?? borde väl vara enklast att göra efter de enklaste sättet att sätta dit å snyggaste?? eller jag kan ha fel!!

8
hej och tack för välkommnandet.

en kompis nämde denna sida, han har också en fe fast en-07.mycket bra sida tycker jag . (kollat på en med en kama båge ) så jag vet ungefär hur den sitter. skulle bara vilja ha foto på den underifrån,ovanifrån& mellan gallret där det övre fästet sitter.dom flesta bågarna är gjorda av 60mm rostfritt finns även 76mm.funderar på en monsterbåge av 3"rör.(blir ungefär som den stora bågen)tycker dom flesta har lilla bågen...ska lägga in foto på bilen under morgondagen med mina 19" fälgar innan 16" vinterhjulen åker på! vi hörs noslen :P

9
Tjena och välkommen i tugget på forumet. Jag skulle va intresserad av sidesteps också om du har möjlighet att tillverka dom. Hälsningar Kongen :D

12
:roll: Men fasen också :?: Helt nyligen postade(eller mailade?) jag nåt
foto på infästningen till min frontbåge.Ge mig en stund så....
Då det gäller att lägga ut bilder: Tog mig åtskilliga "kvarsittningar" hos
magister Classeclas innan det satt! :shock:
Har en manual nånstans. Låt mig få leta lite.....

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

15
:D Nu har jag hittat instruktion(?) och foton på monteringen av frontbåge.
Skickade det som ett mail till Slugg.
Blir knöligt att rycka loss bilderna därifrån.
En mail-adress så vidarebefordrar jag samma info.

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart