Annons

Kam-reima

1
Hei igjen

Nå har min Santa Fe CDRI VGT- 03 mod gått 10.000 mil. Det står for tur å skifte kam-reima.

Har følgende spørsmål. Hva tar verkstadene i Sverige for dette. ?? Har forstått det slik at i Norge er dette kostbart.

Og er der noen som vil anbelfale eit godt verkstad med god service for dette?

Jarlev
Annons

2
Jarle V

dette koster en del, men vær klar over en ting... i både sverige og danmark, skal reima skiftes på 120.000, og ikke 105.000 som i norge. I danmark fikk jeg pris på vel 6000 for dette.... da jeg sa dette til merkeforhandleren her, fiksa de en pris på drøye 7000.... det er altså marginer, og jeg bestillte da her...

Men nå måtte jeg jo droppe det der og..... handla jo en VGT på vei ut av butikken i steden....¨

men sjekk og ikke legg sjul på at du syntes det er en kostbar sak det der.....

kam-reim

3
Vegard

Takk for svar, og takk for tipset.
Eg har nemlig hørt priser opp mot 12000 kr.

Så veit eg også at noen har skaffet deler etc. og fått utført skifte hos ikkje merkeforhandler for lavere totalkostnad.

Men takk igjen Vegard. Vil forhøyre meg om pris igjen hos forhandler.

Jarle

4
Jarle V

10-12.000 var vel og den første prisen her..... sørg bare for at du skifter vannpumpa i samme slengen.... den sitter under der, og det er visst ikke ukjent at den ryker, om den ikke skiftes, når ny reim monteres.... Prisen på den pumpa er ikke så rare greiene, men så vidt jeg har forstått, må reima av for å skifte den pumpa.... derfor blir det en unødig kostnad om den må skiftes separat i ettertid...

Vegard