Annons

16
Dubblerar Petroff;
byt remmen på rätt intervall, och se till att göra det på en verkstad som är tillräckligt påläst för att byta spännrullar mm.

2,4 ans bytesintervall är sänkt från ett högre miltal, och det finns några hard-luckstories ute på nätet från folk som antingen missat ändringen i intervall eftersom dom servat hos verkstäder som stått utanför generalagentens infoloop - eller helt enkelt trott att dom vetat bättre själva och hittat på egna intervaller...



Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting
Annons

Re: Bil köpt

17
Grattis till köpet, jag ha haft en likadan var mycket nöjd med den.jag har nu den nya Santan V6. Även den är jag jättenöjd med




Lövet skrev:Bilen köpt, blev en 2.4 Navstar -03 , går kanon och jag är helnöjd..
Välvårdad, 1 ägare och inga fel (ännu...)...
Skönt med lite x-tra utrustning också
Bild
Mvh Lövet

Re: Bil köpt

19
Lövet skrev:Bilen köpt, blev en 2.4 Navstar -03 , går kanon och jag är helnöjd..
Välvårdad, 1 ägare och inga fel (ännu...)...
Skönt med lite x-tra utrustning också
Bild
Mvh Lövet
Hej Lövet . Grattis till bilköpet,jag har haft en likadan,som jag körde 6000 mil. Det enda problem jag hade var ett kopplingsbyte efter 1.600 mil
Verkstadens förklaring var att kopplingen var underdmensionerad för bilens tyngd information de tydligen fått från generalagenten. Lycka till