Annons

Ny TOD-enhet

1
Hei

måtte skifte TOD-enheten på min CRDI VGT, da den begyntye å gi mye lyd fra seg. Fikk dette heldigvids på garantien, da dette var dyrt... delen kostet vel 10.000 Nkr.

denne delen er visstnok lik på biler med TOD, altså CRDI VGT på SM, alle cm og alle tucson.

det er totalt levert 7-8 stk av denne enheten som reservedeler her i landet, så det er ikke noe som er sterkt plaget med feil.

Noen som har erfaringer med dette??

Vegard
Annons

2
Förtydligande:

TOD = Traction On Demand är namnet som används på 4wd managementsystmet hos storebror Terracan.

Hos Santa Fe SM CRDI VGT kallas (nästan) samma enhet för ITM = Intelligent Torque Mangement.

Har inte hört om några bilar i Sverige med missljud, och om 7-8 stycken enheter är bytta i Norge är det ändå ganska många - sett till hur många exemplar av bilen som sålts hos er, eller hur?



Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

3
Swedfe

du har sikker rett... men da jeg spurde hva lyden kom fra, så sa verksmesteren at de hadde bestillt ny TOD til meg... det er den saken som legger inn 4x4 systemet, og jeg forstod den sitter bak, og er nokså tung. det er visst et lager der som hadde gått, men dette var ikke å skifte aleine, og alt måtte derfor skiftes.

Jeg spurde også om dette var noe de hadde skiftet mye av, men de hadde aldri skiftet en sånn, og når han søkte på datan, sa han det var skiftet 7-8 stk i norge dette på alle de jeg nevnte i stad, da de har samme del, så vidt jeg forstod.

men av både tucson, VGT og SM, så er 78 stk svært lite, og det kan derfor ikke kaller gjengangerfeil...


Vegard

Vegard