Annons

Mittkonsol

1
Hej.
Efter ca 4 månader som santaägare är jag på det stora hela nöjd med min bilaffär. Dock finns det en del saker som jag känner att jag måste gnälla på:
Det gnäller och knakar i den plastiga mittkonsolen. Är det det fler som upplever detta?
Sen tycker jag att bilen drar för lite soppa. :lol:
V6 i skåneland.
Annons

Hej

2
Jag har upplevt samma "gnälande". Jag löste problemet genom att trycka in två "träkilar" på varje sida i springan mellan mittkonsolen och konsolen mellan stolarna. Vid förvaringsfacket framför växelväljaren. Hoppas jag var tillräckligt otydlig....

4
Jag hade det "knarrandet" även på min 03:a, och kom aldrig riktigt underfund med var felet fanns; Prövade också att "spänna upp" konsolen. Men i somras löste vi problemet för vår del. Vi bytte bil... :D :D
Det där med soppan går väl att lösa...?
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

5
Jag fick knarrandet åtgärdat på garantin. Det är i skarven i "grottan" framför vxlspaken mellan övre mittkonsolen o nedre mittkonsolen (den mellan sätena) som det knarrar.

För att fixa det ordentligt så bör man riva ner övre mittkonsolen och montera gummimellanlägg i skarven så att skarvarna inte kan gnida mot varandra.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

6
Trög pedalupphängning och knarrande plastdelar:
Det kanske går att lösa med lite teflonspray?

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart