Annons

Läckande fördelningslåda

1
Vid 6000-milaservicen av V6an så påpekade verkstan att fördelningslådan läckte lite lite grann. Byte av packning eller omlimning av lådhalvorna skulle kosta mellan 7-8000 kr. Kul... Min AKtsamförsäkring har jag 5000 kr i självrisk på vagnskadan, så den hjälper ju inte så mkt i ett sånt här fall. Denna bil har jag inte kört terräng eller traktorväg med och knappt dragit ett släp med. Vad förre ägaren gjorde med bilen står å andra sidan skrivet i stjärnorna...

Lätt stirrig stod jag på verkstan och velade vad fasen jag skulle göra. FIxa eller inte fixa...

Då sa Roffe i verkstan: "Men du! Du har ju beggaranti på din bil! Jag kollade förut idag, men det var först nu det kom upp på skärmen. Jag kollar med Hyundai Bilar för ett godkännande av reparationen."

Just det! Så var det. Beggaranti! :D Sagt och gjort. Jag lämnade in bilen veckan efter och fick felet åtgärdat utan extra kostnad. 8)

Nu fick jag säkert betala 10000 kr extra för bilen när jag köpte den, men det kan vi tjafsa om en annan gång! :D Jag ligger nästan på status quo iaf. 8)
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision