Annons

panel

1
Tjenare gänget (första inlägget för min del)

Någon som har vetskap om var man kan köpa en paneldek. till en santa fe 01-gls?
/Pierre
Santa fe gls 2.4 årsmod. 01
Annons

2
Hejsan pierre och välkommen i gänget.

Paneldekor? Vilken panel menar du - Original mittkonsol?

eller är de månne någon träimitation du avser, typ:
Bild



"svänglappen" kommer du att fixa galant, nu när du har en RIKTIG bil. :lol:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

4
Mycket välkommen till forumet, Pierre!
Vi hjälps åt att hålla alla tummar för "svänglappen"... :lol:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

5
Tackar för det varma välkomnandet!
Hoppas givetvis att jag fixar teorin - körningen är inga bekymmer men läsandet....Det är en annan femma!
Jo, vad jag var ute efter var "Något" att sätta över mittkonsol. Trä går bra men gärna borstad alum. också
Jag har sökt lite på nätet men hittar bara för 02. och 01:or GL - Inte 01 GLS som jag har....

Och även om jag inte har någon bilägarerfarenhet måste jag säga att det hitintills känns som mkt bil för pengarna!
Santa fe gls 2.4 årsmod. 01

6
Skäreläjan skrev:Mycket välkommen till forumet, Pierre!
Vi hjälps åt att hålla alla tummar för "svänglappen"... :lol:
Är man från Ö-vik räcker det väl med en "halv-lapp?" :shock:

Grattis till en fin 1:a-bil Pierre! Med den kan du "cruisa" till MAX i
Sundsvall utan att skämmas.
Du kan t.o.m "cruisa" till Åre på en vinter-weekend med hedern i behåll.
Då är det de som blir kvar på parkeringen vid MAX som får skämmas. :D


Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

7
Hej Pierre, och välkommen!

På min första Santa, en -02:a 2,4 gls hade jag träimitation i mittkonsollen, precis som på Nimbusens bild. Enda skillnaden är att knapparna ovanför radion var mer mandelformade, precis som på -01:an.

ClasseClas kan nog tipsa Dig om var Du finner tbh katalogen som pdf-fil.

Lycka till med teorin!!! :D
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

Då så......

9
Hej på er!
Gracias för alla bra svar, särskilt till Roger J för länken. Där tänker jag beställa ifrån!

Teoriprovet var idag och jag fick 61/70 (men det var 5 testfrågor så egentligen hade jag 61/5) Godkänt med andra ord så det var halva körkortet ialla fall. Kvällen blir firad med mycket öl och om 2 dagar då det har gått ur kroppen siktar vi på körningen!
Pierre
Santa fe gls 2.4 årsmod. 01

10
Grattis pierre - då var det värsta avklarat förstår jag och resten lär väl bara vara "pi-natt´s" :lol:

Passa på att fira du, för sen när lappen ligger i plånboken finns det inget utrymme för firande...eftersom du kommer att vara ute och köra jämt... :wink:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

!

11
Tackar...
Känns gött som fan - avslutar 6:e ölen nu och tänkte ta 7:e och sista och sen hoppa i säng och drömma mardrömmar om ett kuggat prov*skratt*

Vet e fan hur körningen går enligt "dom" men det ska åtminstone bli roligt till skillnad från att sitta med näsan i boken i 3 veckor!

När jag ändå har en expert i närheten - Bilen min är ju en 01 så garantin går ut i mars - Funderar på att lämna in bilen på hyundai verkstad så de får gå igenom efter rost - är det lönt med tankte på att garantin inte verkar täcka så mycket ändå?
Sen rostskyddsbehandling - verkar ju vara ett givet...vad kommer det kosta tror du?
Bästa h/Halvfull och glad Pierre
Santa fe gls 2.4 årsmod. 01

12
Grattis Pierre! Stämmer in i hyllningskören...!
Då håller vi samma tummar för körningen också... :wink:
Apropå rostskyddsbehandling; Kolla med en rostskyddsfirma, de kan se direkt om det vart gjort då bilen var ny, vilket vi naturligtvis hoppas. Då kanske det räcker med en kompletterande behandling, och om inte: Gör den, vad det nu kostar... (jag vågar gissa att det håller sig i intervallet 6-7000:-).
Det har du igen på att slippa bekymra dig i framtiden. :D
Som sagt; Tummar hålles... :wink: :wink:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

"Låtsas-panel"

13
Tja gänget!
Ja skrämmande nog får jag nu framföra fordon med en totalvikt på 3.5 ton (skulle kunna tro att jag mutade väginspektören)

Nu när man har tid att ägna sig åt roligare saker kom jag över en sida som heter http://www.samsteffansson.se/
Där hittade jag olika inredningspaneler (klistra på typ) till santa fe
Min fundering är dock följande -

Jag har ju en santa fe gls 01 -alltså inga vridreglage utan acc/clima och på den sidan står det att det enda inredningspanel för santa fe är från modell 2003 och framåt - Hände det verkligen något mellan 01 och 03:ans modell som gör att de inte passar på min bil?
Bästa h/Pierre
Santa fe gls 2.4 årsmod. 01

14
får jag nu framföra fordon med en totalvikt på 3.5 ton
GRATTIS till "svänglappen". Se nu till bara att köra som du fått lära dig. Alldeles för många skall glänsa inför kompisarna å så "går det åt Helvete" dessvärre med långvarig sjukhusvistelse, ev. rullstol eller kanske ännu värre - en plats 3 meter under våra Santa-däck?

Som sagt - Kör försiktigt. :lol:

Skulle avråda dig från att välja klisterpaneler... :wink:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

15
Jojomensan - jag är för gammal för att behöva glänsa för polarna.... men tack för varningen, jag har ingen lust att de drar in lappen för mig så jag har aldrig bråttom då jag ska ngnstans....
Något bättre förslag än klister-paneler? Bilen är ju nice men det hade varit roligt och slänga in något "eget"...
Santa fe gls 2.4 årsmod. 01