Annons

Ljusnivåjustering strålkastare...

1
Hej suvvänner! Belysningen på min rullratt för justering av ljushöjden, den som sitter mitt i mellan knapparna för elvärmepåslaget av förar -och passagerarstolarna (på mittkonsolen) slocknade nyligen. For till Hyundaifirman för koll och ev. byte av hela knappen. Men den är ruskigt dyr, ca. 360:- + moms går den på. Anlitade en lödkunnig vän som lagade lödsprickan (glappkontakt)samt bytte ut den där jättelilla lampan som lyser upp siffrorna.
Det sitter två små lampor i den knappen. Kompisen fick 100:- för besväret och jag sparade ca. 350:-.

Bara ett tips....
Mvh. HG..
Annons

2
:shock: Himla bra...å så var det namnet på din kompis...??? :lol: :lol:


...skojar bara, precis som du och flera andra tagit upp i olika trådar, så gäller det att gnugga de egna geniknölarna alt. utnyttja kompisarna för lite legala "svartjobb", när någon funktion i kärran börjar strula.
För faktiskt väldigt mycket går att fixa utanför verkstäderna.

Som du nämner så sparar man både väntetid å stålar, men ofta så lär man sig dessutom något nytt genom eget "pill - i - bil". :wink:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

3
Bra tips! Sedan går det alltid att köpa delar direkt från Korea oftast till mkt trevliga priser. Ofta är det halva priset mot svenska priset trots att flygfrakt är inräknad in jämförelsen.

Välkommen tillbaka nimbusen! :wink: :D
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

4
nimbusen skrev: ...men ofta så lär man sig dessutom något nytt genom eget "pill - i - bil". :wink:
Och dessutom genom alla goda erfarenheter och gör-det-själv-tips man får här på Forumet!

Skönt att Du är tillbaka igen, Nimbusen! :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"