Annons

Teknisk support

1
Någon som vet vart man skall vända sig för att diskutera tekniska problem. Har inte fått några svar på mina frågor av auktoriserade Hyundaiverkstäder och vill därför lyfta frågorna till högre instans. Finns det någon teknisk support centralt i Sverige? Någon som kan tipsa mig?
Annons

Re: Teknisk support

2
Hej !
Tråkigt att fastna i dessa ärendena med verkstan!
Kan du inte dela med dig av frågorna här så vi får ta del av dom??

Du kan pröva att kontakta Ove Scott (teknikutbildare) eller Servicemarknadschef Ola Borgernäs på Hyundai Sverige AB.

// Ö
Hyundai IONIQ5 (Elbil)
Premium med skinn, elstol osv.
Färg: Digital Teal Green

Hyundai IX35 Pelle.P-Edition 2013.
19000mil. Vit, och med största utr.paketet som fanns tillgängligt.

Re: Teknisk support

3
PlutoOrjan skrev:Hej !
Tråkigt att fastna i dessa ärendena med verkstan!
Kan du inte dela med dig av frågorna här så vi får ta del av dom??

Du kan pröva att kontakta Ove Scott (teknikutbildare) eller Servicemarknadschef Ola Borgernäs på Hyundai Sverige AB.

// Ö
Huyndais tekniska support är en av de sämsta i Sverige. Väntar sedan ett år tillbaka på svar som de förmodligen aldrig kommer att avge, Nu förstår jag vem du är och vad du försöker försvara. Se till och fixa problemen istället för att snacka runt om hur bra det är.

När en Hyundai-anställd ger sig in och diskuterar får ni förstå vilka svar ni kommer att få.

Re: Teknisk support

4
tjosan skrev:
PlutoOrjan skrev:Hej !
Tråkigt att fastna i dessa ärendena med verkstan!
Kan du inte dela med dig av frågorna här så vi får ta del av dom??

Du kan pröva att kontakta Ove Scott (teknikutbildare) eller Servicemarknadschef Ola Borgernäs på Hyundai Sverige AB.

// Ö
Huyndais tekniska support är en av de sämsta i Sverige. Väntar sedan ett år tillbaka på svar som de förmodligen aldrig kommer att avge, Nu förstår jag vem du är och vad du försöker försvara. Se till och fixa problemen istället för att snacka runt om hur bra det är.
När en Hyundai-anställd ger sig in och diskuterar får ni förstå vilka svar ni kommer att få.
DU verkar ju faktiskt inte ha alla indianer i kanoten!
Det räcker ju med att läsa lite inlägg som du gjort så inser man ju rätt fort vilken attityd du har...

Jag jobbar INTE på Hyundai, däremot så är jag Tekniskt Ansvarig för ett antal tjänster inom Scania sedan 16år, så jag har god insyn i fordonsindustrin, och teknik i allmänhet.
Framförallt har jag god kunskap i service, support och hur man får fram den informationen man söker.

JA, jag är en Hyundai-Nörd och det är jag stolt över.
Har haft ett 40-tal olika bilar sedan i slutet av 80-talet, och så mycket har jag lärt mig genom åren att ingen bil är fulländad. Alla bilar har modellrelaterade fel, men Hyundai tillhör de bättre tillsammans med Kia & Toyota.
Tänker inte gå in i något fånigt "battle", med en person som uppenbarligen har attitydsproblem, och tydligen helt uppenbarligen drivs av något patetisk hat mot Hyundai, och alla som har en avvikande åsikt.
Varför hänger du ens här?? Du verkar ju inte ens äga en Hyundai!?
Har man inget positivt att säga kan man lika gärna vara tyst.
Hyundai IONIQ5 (Elbil)
Premium med skinn, elstol osv.
Färg: Digital Teal Green

Hyundai IX35 Pelle.P-Edition 2013.
19000mil. Vit, och med största utr.paketet som fanns tillgängligt.

Re: Teknisk support

5
PlutoOrjan skrev:
tjosan skrev:
PlutoOrjan skrev:Hej !
Tråkigt att fastna i dessa ärendena med verkstan!
Kan du inte dela med dig av frågorna här så vi får ta del av dom??

Du kan pröva att kontakta Ove Scott (teknikutbildare) eller Servicemarknadschef Ola Borgernäs på Hyundai Sverige AB.

// Ö
Huyndais tekniska support är en av de sämsta i Sverige. Väntar sedan ett år tillbaka på svar som de förmodligen aldrig kommer att avge, Nu förstår jag vem du är och vad du försöker försvara. Se till och fixa problemen istället för att snacka runt om hur bra det är.
När en Hyundai-anställd ger sig in och diskuterar får ni förstå vilka svar ni kommer att få.
DU verkar ju faktiskt inte ha alla indianer i kanoten!
Varför en sådan taskig attityd mot de som försöker att bidra?

Jag jobbar INTE på Hyundai, däremot så är jag Tekniskt Ansvarig för ett antal tjänster inom Scania sedan 16år, så jag har god insyn i fordonsindustrin, och teknik i allmänhet.
Framförallt har jag god kunskap i service, support och hur man får fram den informationen man söker.

JA, jag är en Hyundai-Nörd och det är jag stolt över.
Har haft ett 40-tal olika bilar sedan i slutet av 80-talet, och så mycket har jag lärt mig genom åren att ingen bil är fulländad. Alla bilar har modellrelaterade fel, men Hyundai tillhör de bättre tillsammans med Kia & Toyota.
Tänker inte gå in i något fånigt "battle", med en person som uppenbarligen har attitydsproblem, och tydligen helt uppenbarligen drivs av något patetisk hat mot Hyundai, och alla som har en avvikande åsikt.
Varför hänger du ens här??
Har man inget positivt att säga kan man lika gärna vara tyst.
Hyundai IONIQ5 (Elbil)
Premium med skinn, elstol osv.
Färg: Digital Teal Green

Hyundai IX35 Pelle.P-Edition 2013.
19000mil. Vit, och med största utr.paketet som fanns tillgängligt.

Re: Teknisk support

6
Hej!

Det blir mycket trevligare för allihopa, såväl besökare som medlemmar, om det hålls en god ton i inläggen. Forumet ska kännas välkomnande oavsett vad som diskuteras.

Alla får givetvis ha sin åsikt om Hyundaibilar och det är bra att denna delas, gärna med en beskrivande bakgrund om ämnet vilket gör det mer trovärdigt. Det är jättebra att det finns, och delas, både positiva erfarenheter och negativa erfarenheter, för att på så sätt dra lärdom av detta, både bilägarna och ev. Hyundai själva om de skulle kika in här.

Det är förståeligt att vi allihopa uppfattar inläggen lite olika, dra dock inga förhastade slutsatser som baseras på enbart gissningar, då är det bättre att fråga och konversera med en god ton. Det kan även vara så att något som uppfattas otrevligt egentligen inte är tänkt att låta otrevligt, vilket är svårt att beskriva med text över Internet.

Detta forum är för övrigt objektivt och helt oberoende från Hyundai, det är ett inofficiellt forum. Samma sak vad gäller detta inlägg vilket är opartiskt.

Ha det fint och drive safe! Och som sagt, konversera snällt med varandra =)

Mvh