Annons

Getz -04 Centrallås problem

1
Har en Getz -04, som inte låser sig som den ska. Trycker man på knappen på nyckeln så låses alla dörrar utom passagerar sidan. Låser jag med nyckeln på förar sidan blir det samma sak. Låser jag med nyckel på passagerar sidan, så låses alla dörrar.
Är det centrallåsmotorn som gett upp upp i passagerar dörren? Eller ska man testa något annat innan man byter den? Vart sitter själva motorn?

Hoppas på några kreativa uppslag.

// Mats
Annons

Re: Getz -04 Centrallås problem

2
Har du testat göra rent ordentligt i båda låsen? Gör rent först med spray(finns crc spray, kommer inte ihåg namnet) den skall man vräka in rengörningssprayen i låset!! Och sen smörjer du med låsolja. Jag har haft problem med en Getz förardörr det vara att låsa upp och låsa(hade ej fjärr) Sen fick jag problem med tändningslåset också, då var det nyckeln som var sliten, så jag fick ordna en ny, inte säkert detta hjälper dig då det verkar vara något elektriskt (?bytt batteri?)men aldrig fel med rengöring och uppsmorning oavsett.

Re: Getz -04 Centrallås problem

5
skuffe1951 skrev:Hej har en Getz 07 kan inte låsa upp/låsa med fjärren har prövat med byte centrallås förar dörr men inget resultat, är det någon som vet är jag tacksam för svar. skuffe 1951

På V40 kan man om fjärren lägger av om-programmera den.
Då gjorde man följande:
Satte sig i bilen och vred tändningsnyckeln 5 gånger(Ej till starta) den 5 gången lät man den vara på och där efter
tryckte man på fjärrkontroll knappen(har man flera tycker man alla efter varandra inom 10s), stänger av tändning,
går ur och kontrollerar funktion.

Kan finnas en variant för just din bil??? ;)
Lämna alltid en slut-rapport hur du fixa felet..... 8-)