Annons

Sonata 2006 bromsproblem

1
Har sedan bilen var ny haft problem med att bromsarna ibland ligger på och särskilt då efter några inbromsningar då tempen gått upp. Har bytt skivor bak två ggr trots att den inte gått längre än 7000 mil. Har vid ett par tillfällen varit tvungen att ställa ner bilen och hyra ersättningsbil för att kunna fortsätta. Då jag kommit tillbaka och bilen svalnat har bromsarna släppt och allt varit ok igen (ett tag). Trots upprepade besök på Hyundaiverkstad och annan verkstad kvarstår problemet.
Har någon erfarenhet av liknande problem?
Annons

Re: Sonata 2006 bromsproblem

4
Nu har det hänt igen!! Bromsarna bak fastnade och skivan slets ned totalt. Nu måste jag byta skiva för tredje gången bak trots att bilen inte gått mer än 7200 mil. Kommer också att byta bromsoken då problemet troligen ligger där. Verkar vara ett konstruktionsfel då oken fastnar då bromsarna blir varma trots normal landsvägskörning utan några kraftiga inbromsningar. Garantierna har ju gått ut så trots att detta fel troligen funnits på bilen sedan den var ny får jag ta kostnaderna själv. Någon annan som haft dessa bekymmer?
Verkar bli min första och sista Hyundai.
Tori