Annons

Vår Accent drar iväg utan gas

1
Hej!

Jag satt och letade lite och hittade detta forumet.

Jag behöver lite råd och tips angående en Accent som uppför sig väldigt märkligt. Den har varit inne för service hos en verkstad som inte hittade något fel. Dom smörjde startmotorn och gjorde en felsökning via data, och skulle inte det hjälpa skulle dom byta startmotor. Problemet är att den drar iväg av sig självt. Tomgången verkar ok tror jag men är man inte med och trampar ur och bromsar hela tiden så går den utan att man gasar. Och på backen är den ännu värre, där går det undan. Det är väl meningen att bilen ska stå stilla när man inte gasar? Det här är ett problem som uppstått, men av alla de som testat bilen är det bara en som håller med om att den drar iväg, och han är en erfaren och duktig bilkännare. Problemet är kanske att de som testat bilen är förare som gärna gasar iväg och då kanske inte märkt av det, medans ägaren gärna tar det mer försiktigt. Vi tycker att gasen kärvar, liksom hackar lite när man trycker på pedalen och att det är trögt i ett spjäll (är inte säker på att det heter så) som sitter vid en stor dosa under huven.

Jag vore väldigt tacksam för alla råd och tips om vad detta kan vara. Jag kan i stort sett inget alls om bilar, därav min möjligt bristfälliga beskrivning.

MVH

Henrik