Annons
Annons

2
Hei

Det bør gå, på min bil en SM VGT 06 lå dette i bilen da jeg hentet den ny. det jeg imidlertid ikke vet, er om dette var noe forhandleren hadde liggende fra tidligere

Vegard

3
danielm71 -
Menar du en matta till en 06:a UR-Santa-modellen (SM)?
Då finns den ju bl.a. som original tillbehör i Hyundai-katalogen och finns att köpa/beställa hos din Hyundai-handlare.
Formgjuten bagagerumsmatta
Art no E8570-26000



Men menar du till nya modellen av Santan (CM), så vet jag inte om de tagit fram någon som orginal tillbehör ännu.
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

5
Hei

nå blandes kansje kortene her.... Jeg svarte på en santa SM, som og finnes i 06 modeller. men denne har da aldrig blitt solgt som 7-seter.

Handler spørsmålet om matte til CM, så er jo det en egen avd for de, litt lengre ned på forumet.... Her er det jo Ur-santa'n som gjelder....


Vegard

6
Håller med vegard.
Jag tolkade också danielm71 fråga som att det gällde en b-matta till ur-Santan (SM) och inte till den nya modellen (CM), eftersom frågan ställdes under avd. SM.

Men det spelar ju ingen större roll. Bra att danielm71 kollat upp detta själv, så vi vet att det också finns formgjutna b-mattor till CM. :lol:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

10
Vill bara inflika ett litet tips angående bagagerumsmattor i allmänhet; De formgjutna i plast är SÅPHALA!
På vår nya CM valde jag att istället inhandla en stuvbit av heltäckningsmatta i lämplig färg för ett par tior, och själv skära till den i exakt passform, och ingenting "åker kana" i skuffen...! :wink: :wink:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

11
De stora biltbh.kedjorna såsom Mekonomen och Biltema osv. har "ribbade" gummimattor på löpmeter. Har haft det i några bilar tidigare, lägger man mattan med "ribborna" längs, är det bara att sopa ur allt grus, damm och annat skräp.
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

12
Hej kamrater!

Jag har ju gnällt på att mitt bagagerumsskydd till santan passar väldigt dåligt och att den ser ut att passa en helt annan bil. Förklaringen är att man gjort medvetna förminskningar för att ge luft åt lastöglorna på golvet. Där har vi förklaringen! Så antingen tycker man om att använda öglorna (jag har aldrig någonsin använt dom under mina 17 år som bilförare) eller också köper man en slimmad dito alt klipper till en egen som vår tjörnbroder Skäreläjan gjort :D!

Mvh
Svartbjorn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

14
jag har aldrig någonsin använt dom under mina 17 år som bilförare
- Kanske dags att börja göra det nu? Fästöglorna är perfekta för spännbanden, som skall hålla det blivande el-verket på plats. :roll: :lol: :lol:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

15
OK, det ska vara för det då 8)

Undrar hur många som använder lastnät varje gång dom vart till ICA å fått sig mjölk... :?:

Man ska väl kanske inte skämta, det är säkert bra å vara försiktig med lasten.

Mvh
Svartbjorn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07